2024-ben 5,1 millió négyzetméteren cserélték a tönkrement burkolatot új aszfaltra, ahol szükséges volt, több rétegben is. Ez a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által üzemeltetett 1237 kilométernyi autópálya több mint 27 százalékát jelenti.
Négymillió négyzetméteren úgynevezett szintrehozási munkákat végeztek ott, ahol a burkolat állapota nem érte el az elvárt műszaki szintet. További egymillió négyzetméteren nagyfelületű burkolatcserét hajtottak végre. Ezek a munkák egyes helyeken nemcsak a felső kopó-, hanem az alsóbb kötő- és alapréteget is érintették, ehhez összesen valamivel több, mint egymillió tonna aszfaltot használtak fel. A burkolatok cseréje mellett megújult 131 híd és felüljáró, kicserélték a Kőröshegyi völgyhíd tönkrement saruit is. Az idén 33 pihenőt is felújítottak.
A felújítások 43 százaléka az M3-as autópályán zajlott, itt csaknem 2,2 millió négyzetméteren újult meg az aszfalt. A második legnagyobb volumenű burkolatfelújítás az M7-esen történt, ott 1,6 millió négyzetméternyi új aszfaltot terítettek le. Az idei munkák márciusban, a húsvéti hosszú hétvége után indultak. Jövőre 3,1 millió négyzetméter tönkrement burkolat megújítását tervezik.
De máshol is lesznek komoly munkálatok, például: