Megkezdte a termelést az a vadonatúj villanyautó-gyár, amelyet az Audi és a kínai állami autógyártó, a FAW Group vegyesvállalata épített az ötmillió lakosú Csangcsun városában. Ez az első olyan Audi üzem Kínában, amely kizárólag az új generációs PPE platformra épülő, tisztán elektromos modelleket épít. A termelés a Q6L e-tron modellcsaláddal indul, majd később az A6 e-tron speciális, kínai piacra adaptált verziójával bővül a paletta.
A mintegy háromezer hús-vér embert és 800 ipari robotot alkalmazó üzemben teljes körű gyártás zajlik, illetve itt szerelik össze a gyár termékeibe kerülő nagyfeszültségű akkumulátorokat is. Évente több mint 150 ezer autó gyártásával számol az üzem.
A gyárat nem egészen két és fél év alatt építették fel, az elejétől fogva digitális technológiák bevonásával. Már a gyártási rendszer kialakításában szerepet kapott a digitális iker technológia – azaz a termelés minden mozzanata valós időben, virtuálisan modellezhető, megfigyelhető, illetve módosítható. A gyárat először egy háromdimenziós digitális modell formájában építették fel, majd ezt folyamatosan frissítették az építkezés előre haladtával.
Az üzem működését integrált informatikai megoldást támogatja majd, minden folyamat egymással összekapcsoltan működik, és folyamatosan adatokat fejleszt és tárol a Volkswagen-csoport felhőjében. Ezzel hatékonyabbá tehető a termelés. A szállítási rendszerek önvezetők, a raktárkészlet-gazdálkodás automatizált. A jövőben elképzelhető, hogy ennél is messzebb megy az Audi, és humanoid robotokat állít munkába a gyártósorok mentén; az ehhez szükséges technológiák fejlesztésére már együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a pekingi humanoid robotikai innovációs központtal.
Érdekes egyébként, hogy miközben Kínában villanyautó-gyárat nyit az Audi, Európában épp bezárni készül egyet: a brüsszeli üzem kálváriájáról az alábbi linkre kattintva olvashatsz.