Amikor az ember tervez valamit, nyilván ott motoszkál a fejében, hogy talán maradandót alkot. Ez azonban csak nagyon keveseknek sikerül – például azoknak a mérnököknek, akik az 1950-es évek végén elkészítették a Honda Super Cub C100 robogót. Az egyszerű kismotor 1958 lépett piacra, és azóta is stabilan kapható – igaz, ezerszer átdolgozták, de az alapkoncepció és persze a vonalvezetés terén hűek maradtak az eredetihez.

A mai napig több mint 100 millió példányban talált gazdára a lábpajzsos, nagykerekű motorocska, 2025-ben azonban véget vet a sikerszériának a Honda – leginkább azért, mert már nem igazán sikeres a 49 köbcentis motor a piacon. Az emberek átpártoltak az elektromos robogókra, rollerekre, ráadásul a károsanyag-kibocsátási előírásokat is egyre nehezebben teljesíti az egyhengeres, négyütemű blokk, pedig szabványos átlagfogyasztása nem éri el az 1,0 litert 100 kilométeren – igaz, a csúcsteljesítmény meg nem éri el a 4 lóerőt…

Búcsúzik a világ legnagyobb számban eladott járműve 1
Búcsúzik a világ legnagyobb számban eladott járműve 2

Egy szó, mint száz, a Super Cub 50-nek mennie kell, és ha már megy, stílusosan teszi: a Final Edition kék-szürke színvilágával tökéletesen idézi az ötvenes éveket. Érdekes módon egyébként nem is az 1958-as, eredeti verziót vették alapul az utolsó kiadáshoz, hanem az 1960-asat, amint azt fenti csúszkás képünkön  láthatod.

A hírt olvasva egyébként nekünk is gombóc nőtt a torkunkban, de van happy end: bár az 50-es modell búcsúzik, a kínálatban marad a Super Cub 110, így folytatódhat a Guinness-díjas történet.