Az európai átlagot meghaladóan teljesít az idén a magyarországi autópiac, a bővülés az év végéig két számjegyű is lehet. Wachtler Tamás, a Volkswagen-konszern márkáit importáló Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója szerint ebben nagy szerepe van annak, hogy több év után visszatértek a piacra a privát vevők.

A koronavírus-járvány alatt az ellátási láncban kialakult problémák mostanra megoldódtak, az autókereskedelemben ismét kínálati piac van. Európa autópiaca az idén stagnált, Magyarországon ugyanakkor a 2021 óta tartó csökkenés pozitívba fordult, már a január-októberi adatok is 8,4 százalékos növekedésről tanúskodnak, és az év végig az arány tovább javulhat. Várhatóan mintegy 150 ezer eladott járművel zárja az évet az új autók piaca Magyarországon, ebből 125 ezer személyautó.

Wachtler Tamás szerint ez arra utal, hogy a privát vevők visszatértek a piacra, akiket a kamatok csökkenése mozdított meg. A Magyarországon regisztrált új autóknak ma már a 60 százaléka SUV, de a kategória aránya még mindig növekszik.

A Porsche Hungaria piaci részesedése az idén eléri a 20,6 százalékot Magyarországon, 28 150 jármű regisztrációjával piacvezető belföldi importőr. Az ügyvezető szerint ez nagyban annak köszönhető annak, hogy a konszernhez tartozó márkák – az Audi, a Cupra, a Seat, a Skoda és a Volkswagen, valamint a VW haszonjárművek – az idén több új modellel jelentek meg a piacon.

A Porsche Hungaria használtautó-üzletága, a Das Weltauto 2024-ben 6500 járművet értékesített, 10 százalékkal felülmúlva az előző év adatait. A Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. bevétele az idén 14 százalékkal bővül, 2024-ben eléri a 619 milliárd forintot a 2023-as 539 milliárd forint után.