Jövőre Európában is bemutatkozik a Nio új almárkája, a Firefly az azonos nevű első modelljével. Az eddig inkább a közép- vagy prémiumkategóriás szedánjairól és SUV-jairól ismert kínai márka a Fireflyjal a kompakt ferdehátúk szegmensébe tör be. Ez főként azoknak kedvez, akik kompakt, mégis megfizethető elektromos autóra vágynak, ám az olyan márkák, mint a Mini vagy a Smart, kevésbé örülnek a fejleménynek.

Jelen állás szerint a Firefly 2025 áprilisában először a hazai piacán fog debütálni, míg Európába várhatóan majd a harmadik negyedévben érkezik meg. A múlt hétvégi bemutatón elhangzott, hogy az európai premierre került volna sor hamarabb, azonban az uniós büntetővámok bevezetése felülírta a terveket. Ahogyan arról a CnEVPost beszámolt, Li William, a márka alapítója és elnök-vezérigazgatója az európai forgalmazásról mindössze annyi konkrétumot árult el, hogy az valószínűleg egy helyi partner kezében lesz, mely akár több országban is felelős lesz az értékesítésért.

Olcsó villanyautó tart Európába, olcsóbb is lehetne 1

Fotó: Nio

A büntetővámok – az előzetes várakozásokkal ellentétben – a Firefly árazását is befolyásolni fogják. Azt egyelőre nem tudni, milyen mértékben, mindenesetre Kínában 100 ezer és 200 ezer jüan, azaz 5,4 millió és 10,8 millió forint közötti áron lesz elérhető a típus, nyilván felszereltségtől is függően. A kantoni eseményen leleplezett modell a 148 ezer jüanos, 8 millió forintnak megfelelő árával éppen a megadott sáv közepére esik.

Az Auto Bild cikke szerint a Firefly egyik védjegye a kör, illetve háromszög formájú lámpák lesznek, amiket – akárcsak az azóta megszűnt Honda e-nél – feltűnő díszcsík köt majd össze. A technikai paramétereket lényegében teljes homály fedi: csak annyi derült ki, hogy a kompakt méretek és a 9,6 méteres fordulókör ideális lesz városi cirkáláshoz, míg a szűk parkolóhelyeknél az automatikus parkolássegítő rendszert nyújt segítő kezet.

Olcsó villanyautó tart Európába, olcsóbb is lehetne 2

Fotó: VCG/Getty Images

Olcsó villanyautó tart Európába, olcsóbb is lehetne 3

Fotó: VCG/Getty Images

Fontos szempont volt a Firefly tervezésekor a praktikusság és a biztonság. Ennek jegyében a motorháztető alatt egy 92 literes tárolórész bújik meg, míg a csomagtér – az ülések ledöntésével – 1250 literesre bővíthető. A Nio azt húzta alá az érkező villanyautóval kapcsolatban, hogy a karosszéria 83,4 százaléka nagyszilárdságú, ötvözött acélból készült, ami a torziós merevséget biztosítja.

A márka állítása szerint a Nio nemcsak a kínai, de az európai törésteszteken is állta a sarat: az Euro NCAP megpróbáltatásán ötcsillagos eredménnyel zárt.