A beszállítókat is egyre nagyobb kihívás elé állítja, hogy rossz bőrben van a németországi autóipar, de a válság lassan egész Európára kiterjed. A kialakult helyzetet már a Mercedes-Benz egyik legrégebbi partnere, a Gerhardi is megérzi.

Mielőtt a háború után fellendült volna az autógyártás Németországban, az 1796-ban alapított vállalat fémtermékek gyártásával foglalkozott. Azóta viszont, hogy fröccsöntéssel és melegpréseléssel bővítette a portfólióját, meghatározóvá vált a stuttgarti márka mindennapjaiban. Amellett, hogy hűtőrácsokat, fogantyúkat és krómozott díszítőelemeket gyárt, a Mercedes ikonikus csillagemblémájáért is felel.

A Gerhardit azonban megtépázták az emelkedő költségek és a csökkenő kereslet, így a múlt hónapban csődöt jelentett, amivel 1500 munkavállaló jövője vált bizonytalanná – írja a Bloomberg.

Nem a Mercedes az egyetlen márka, amely környékén sűrűsödnek a felhők, a Ford, a Stellantis és a Volkswagen-csoport is kénytelen megszorításokat eszközölni. Az európai alkatrészgyártókat tömörítő lobbiszervezet, a CLEPA szerint rosszabb a helyzet, mint a koronavírus-járvány idején volt, amikor a gyárak és a szalonok is több hónapra bezártak: az idén 53 300 munkahely szűnt meg, köztük a legtöbb Németországban.

Az Európai Unióban az iparági beszállítókat körülbelül 1,7 millió embert foglalkoztatnak, és évente mintegy 30 milliárd eurót – átszámítva 12 300 milliárd forintot – fordítanak kutatás-fejlesztésre. A McKinsey tanácsadó cég szerint ennek ellenére minden ötödik alkatrészbeszállító számít veszteséges évre jövőre.