Több mint egy évvel ezelőtt a Mercedes-Benz az elsők között kezdte meg kísérleti programját, ahol az Egyesült Államokban próbálgatták, működik-e a mesterséges intelligencia. A piac azután állva hagyta a stuttgarti autógyártót, ma már jóformán minden márkánál elérhető az integrált ChatGPT, amely magas szintű nyelvértelmezési képességével fokozottan fejlett digitális segédként áll az utasok rendelkezésére.

A Mercedes-Benz most kiegyenlíti a játékteret: egy vezeték nélküli frissítés formájában világszerte hárommillió autóba juttatja el a generatív AI autóiparra optimalizált verzióját.

 

a videó a hirdetés után indul

A ChatGPT tetszőleges információkat képes nekünk előbányászni az internetről; szuperképessége, hogy helyzetfüggően képes értelmezni a feltett kérdéseket, a korábbi közlések alapján kiegészítve a felhasználótól kapott hiányos információkat – magyarul, pont úgy beszélgethetünk vele, mint egy emberrel, nem kell a szájába rágni minden körömpiszoknyi adatot.

A Mercedes meglévő hangvezérelt asszisztensébe integrálta a mesterséges intelligenciát, így az aktiválás ugyanúgy történik, mint eddig – vagy kimondjuk a „Hé, Mercedes!” varázsszót, vagy megnyomjuk a kormányon az erre szolgáló gombot.

A Mercedes felhőjébe már anonimizált formában jutnak el a lekérések, így a felhasználók személyes adatai mindvégig védve vannak. De nem csak az: a fejlesztők beépítettek egy kockázatelemző eszközt, így a rendszer felismeri, ha káros, bántalmazó vagy illegális tartalmakra szeretnénk rákeresni, és az iparágban bevált szűrési módszereket alkalmazva tompítja a megjelenített találatok súlyosságát.

a videó a hirdetés után indul