Tavaly mutatkozott be az ikonikus AC Cobra reinkarnációja: egy stílusában archaizáló, de modern technológiákat alkalmazó luxussportkocsi.

A manufakturális gyártásban készülő kétüléses újjászületése óta egyszer már sokkolta közönségét, amikor megjelent a kínálatban a kupé karosszéria, most pedig itt az igazi szentségtörés: a soros négyhengeres motor.

Hat évtizedes hagyományt szakít meg ez a kocsi 1

Nem akármilyen erőforrás persze: a 2,0 literes turbómotor legnagyobb teljesítménye 395 lóerő. Ez jóval kevesebb persze, mint a V8-as akár 663 lóerős csúcsteljesítménye, viszont cserébe kisebb tömeg terheli az első tengelyt, ezért elvileg könnyebben, pontosabban irányítható lesz az azonos méretekkel és stílusjegyekkel rendelkező belépőmodell.

Alapértelmezésben ugyanúgy hatfokozatú, kézi váltóval rendelhető a sornégyes változat, mint a V8-as, míg azonban az utóbbihoz tízfokozatú, automata váltót kínál a gyártó, az új verzió dupla kuplungos váltót kaphat – ennek részleteit egyelőre nem ismertette a gyártó.

Hat évtizedes hagyományt szakít meg ez a kocsi 11

A négyhengeres modellek jelentősen olcsóbbak is lesznek, mint a V8-asok: míg az utóbbiak 285 ezer angol fonttól, azaz 141 millió forinttól vihetők el, az alapmodell a tervek szerint 50 ezer fonttal, 25 millió forinttal olcsóbb lesz.