Mint arról korábban a Vezess is beszámolt, bővül a Hyundai motorsport-portfóliója: a cégcsoport 2015-ben önállósított prémiummárkája, a Genesis 2026-tól csatlakozik az endurance-világbajnokság (WEC) királykategóriáját jelentő Hypercar-géposztályhoz, míg egy évvel rá az észak-amerikai sportautó-bajnokság (IMSA) mezőnyébe is beszáll.
Tekintve, hogy még csak nem is kezdte el megépíteni a többek között a Le Mans-i 24 órásra is szánt versenyautóját, szorítja az idő a Hyundait. A dél-koreai márka ezért a többi szakágban szerzett tapasztalataihoz nyúl a GMR-001 LMDh esetében – kezdve a motorral. Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport elnöke a Road & Track hasábjain azt nyilatkozta, hogy bár egy V6-os hajtáslánc lett volna az ideális megoldás,
a Genesis egy V8-as blokkal készül majd, nem is akárhogy: a Hyundai által a rali-világbajnokságon (WRC) használt négyhengeres motorokból rak össze kettőt.
A rendhagyó V8-as hajtás specifikációit egyelőre nem tisztázták, de amit sejteni lehet, hogy turbófeltöltéssel és – az LMDh-szabályrendszer kritériumaihoz igazodva – elektromos rásegítéssel fogják szerelni. A szabályok előírják a hátsókerék-hajtást, valamint azt is, hogy az összteljesítmény nem haladhatja meg a 680 lóerőt.
Védelmébe véve a szokatlan megoldást, Abiteboul kiemelte, hogy már most is vannak előnyei ezeknek a motoroknak. „Megfelelő súlyt, energiahatékonyságot és szervizelhetőséget kínálnak arra az esetre, ha bármi történne a versenyen” – nyilatkozta a francia szakember.
A GMR-001 LMDh vázát – csakúgy, mint az Acura és az Alpine esetében – az Oreca biztosítja, viszont a Ferrarival és a Porschével ellentétben a Genesis a saját csapata, a Genesis Magma Racing színeiben fogja indítani az autóit. Az is a felkészülés részét képezi, hogy az idei szezonban a Genesis egy LMP2-es autóval fog versenyezni az európai Le Mans-sorozatban (ELMS), összeállva az IDEC Sporttal.