Karácsonyra rátaláltunk az év talán legkényelmesebb tesztautójára, a Lexus LM 350h-ra, amivel kapcsolatban két érdemi kifogást említett Erdős Norti kollégánk: az egyik a hátsó üléseknél kiépített vezérlőrendszer instabilitása, a másik, hogy amikor beindul a benzinmotor, az kizökkenti az utasokat a tökéletes kikapcsolódásból.

Még komfortosabb lehet a legkényelmesebb utazójármű 1

Pont egy ilyen autóhoz illene egy plug-in hibrid hajtásrendszer, amely több tíz kilométeren át biztosítja a zaj-, rezgés- és rántásmentes haladás élményét. Kár, hogy ilyen nem rendelhető a nagy Lexushoz… vagy mégis?

Még komfortosabb lehet a legkényelmesebb utazójármű 35

A megoldáshoz tudni kell, hogy a Lexus LM-et abból az Alphard kisbuszból fejlesztették ki (címkézték át), amelyet Japánban és Délkelet-Ázsiában forgalmaz a Toyota. Ez az egyterű eddig benzinmotorral, valamint öntöltő hibrid hajtáslánccal volt elérhető – utóbbi ugyanaz az egység, mint ami a Lexusban is dolgozik.

Még komfortosabb lehet a legkényelmesebb utazójármű 36

Most viszont bemutatták a Toyota Alphard konnektoros hibrid kiadását – nincs semmi bűvészkedés a dologban, arról a PHEV hajtásláncról van szó, amit a Toyota RAV4, a Lexus NX és a Lexus RX már most is alkalmaz. A 2,5 literes, soros négyhengeres és a nagyfeszültségű elektromos komponens együtt 300 lóerő fölötti rendszerteljesítményt és 60 kilométer körüli tisztán elektromos hatótávolságot biztosít.

Még komfortosabb lehet a legkényelmesebb utazójármű 37

Egyelőre szó sincs arról persze, hogy a Lexus LM is megkapná ezt a hajtásláncot. Bármely, hasonló jellegű fejlesztés viszont úgy oldható meg gazdaságosan, ha minél jobban növelik a gyártási darabszámokat. Mivel az Alphard és ikertestvére, a PHEV hajtásláncban szintén részesülő Vellfire csak Ázsiában kapható, ezek a darabszámok alaphelyzetben csekélyek, így aztán logikus húzás volna a Toyota-csoporttól, ha a Lexus LM is megkapná a konnektoros hibrid egységet.

Még komfortosabb lehet a legkényelmesebb utazójármű 38