Tokió a 2120-as évekre eléri a tökéletesség legmagasabb szintjét, minden folyamatot, az élet minden pillanatát optimalizálják. Ez persze nem felel meg mindenkinek, a renegátok belső égésű motorral hajtott járműveket vezetnek, fittyet hányva a mesterséges intelligenciára, amely egyébként a közlekedést is a hatalma alá hajtotta. Ezt nem mi állítjuk, hanem a Netflixen frissen debütált Tokyo Override anime forgatókönyvírói.

A Yamaha már megépítette a XXII. század járművét 1

Ebbe a világba tervezte meg Y/AI elnevezésű motorkerékpárját a Yamaha. A hajtása nyilván elektromos, vagy bár lehet, hogy valami más, egyelőre nem ismert propulziós technológia mozgatja. A küllő nélküli, átlátszó abroncsokkal szerelt kerekek a hajtásláncot magában foglaló dobozra csatlakoznak, amiből egy Y alakú váz nő ki, ez tartja az ülést és a kormányt.

A Yamaha már megépítette a XXII. század járművét 33

Utóbbi fizikai kapcsolat nélkül (by-wire) befolyásolja a jármű irányát; a műszerfalat két, légterelő funkciót is betöltő, függőleges idom helyettesíti, a pilóta hagyományos testtartásban, de szélsőséges mértékben előrehajolva vezeti járművét – illetve nem vezeti, mert az Y/AI természetesen önjáró.

A Yamaha már megépítette a XXII. század járművét 34

A filmsorozatban egyébként a Yamaha korábbi, ikonikus motorkerékpárjai is megjelennek, így a V-Max vagy az YZF-R1. Ezekhez nemcsak pontos és részletes műszaki paramétereket adott meg a Yamaha, lehetővé téve a precíz modellezést, hanem hangmintákat is biztosított, hogy minél hitelesebb legyen a mese.

A Yamaha már megépítette a XXII. század járművét 35