Óriási hajrával zárta a 2024-es évet a Tesla, de még ez sem bizonyult elegendőnek annak megakadályozásához, hogy több mint tíz év után annál rosszabbul zárjon egy évet, mint amilyen az előző volt.
Az amerikai villanyautó-gyártó adatai szerint az előző év utolsó negyedében 495 570 autót szállítottak le, ami negyedéves rekordnak számít, ám ennél csaknem 20 ezerrel több, 515 ezer autóval lehetett volna elkerülni az éves szintű csökkenést.
A tavalyi évben szállított közel 1,79 millió autó többségét két modell, a Model 3 és a Model Y tette ki, melyekből 1 704 093 darab került a vevőkhöz, míg a Model S-ből, a Model X-ből, valamint a Cybertruckból összesen alig több mint 85 ezer talált gazdára.
Igaz, a fellángolásban nagy szerepet játszott, hogy az elmúlt hónapokban a tőzsdén sem szerepelt rosszul a Tesla, a csökkenés elképzelhető okairól azt írta a Bloomberg, hogy a fordulat valójában a piacra jellemző, valós problémákat tükrözi. Több tényező is nehezítette a gyártó előző évét, elég csak említeni a berlini Gigafactory előtti tüntetéseket vagy a leépítéseket.
Még inkább megtörheti a márka lendületét, hogy a nemrégiben amerikai elnöknek másodszor is megválasztott Donald Trump törekvései nem éppen a villanyautók terjedésének kedveznek annak ellenére, hogy Elon Musk, a Tesla vezére köztudottan közel áll a politikushoz.
A Tesla az idei évre 20-30 százalékos növekedést jósol, de már most kétségek merültek fel annak kapcsán, mennyire teljesíthető a célkitűzés. Az előzetes elképzelések alapján a megfizethetőbb modellekben, valamint az önvezető technológia továbbfejlesztésében látják a megoldást.