Karácsony után már elárultuk, melyek azok a hibridek, amelyek a brit What Car? magazin olvasói kutatásán a legproblémásabbnak bizonyultak, most pedig azokat soroljuk fel, amelyek a legkevesebb fejfájást okozzák tulajdonosaiknak.
Ha a két listát összeveted, találsz rajtuk egyező neveket – ez azért van, mert sok (főleg európai) autógyártó átugrotta ezt az evolúciós lépcsőfokot, és egyenesen a hálózatról tölthető hajtástechnológiával indította villamosítási karrierjét.
A piac alakulása azt mutatja, hogy ezt talán elhamarkodottan tették, és igenis lehet még jövője a hibrideknek, amelyek ugyan nem tudnak több tíz (pláne száz) kilométert megtenni anélkül, hogy beindítanák belső égésű motorjukat, viszont viszonylag fájdalommentes felár mellett jelentősen kedvezőbb fogyasztást mutathatnak fel, így érdemben hozzájárulhatnak a járműflották átlagos emissziós értékeinek a csökkentéséhez.
Mint a WhatCar? megjegyzi, a hibridek pozitívuma, hogy a kettős energiaellátó rendszerükből adódó összetettségük ellenére robusztusnak bizonyulnak. A felmérésük szerint a konnektoros és full hibridek csak 19%-ával volt probléma. Ezzel szemben a benzines modellek 22%-a hibásodott meg, a villanyautók 27%-ával akadt gond, és a dízelek végeztek a sor végén 31%-os aránnyal.
A többi autóhoz hasonlóan a hibrideknél is az elektromos hibák jelentik a leggyakoribb problémákat, amelyek többsége gyorsan orvosolható.
A legújabb What Car? Megbízhatósági felmérés 29 967 ember válaszait tartalmazza, akiket autójuk az elmúlt 24 hónapban tapasztalt hibáiról kérdeztek. Volt-e hiba, és ha igen, mennyibe került az egyes problémák kijavítása, és mennyi ideig nem használhatták az autót. Az e két tényezőre adott válaszokat súlyozták, így tudtak egyedi megbízhatósági besorolást készíteni, összesen 31 márka 199, legfeljebb ötéves típusáról.