A Samsung-birodalom egyik ékköve a Harman, amely amellett, hogy fél tucat jó nevű audiospecialista vállalatot irányít a JBL-től az AKG-n át a Mark Levinsonig, az autóiparban is egyre nagyobb nevet szerez magának, mint a hálózatba kötött rendszerek, információs technológiák és vezetőtámogató megoldások szakértője.

Most bemutatott újdonságaik túlnyomórészt az előző évek fejlesztéseire – a Ready Display kijelzőtechnológiára, a Ready Care vezetőfigyelő technológiára, valamint a fedélzeti rendszereket frissíthető egységbe foglaló Ready Upgrade vezérlőegységre – épülnek.

Jönnek az empatikus autók 1

Fontos fejlesztés például, hogy a vezető kognitív és vizuális terhelését, valamint légzését egyaránt mérő Ready Care felügyeleti rendszert összekapcsolták a Gentherm nevű beszállító klímavezérlő rendszerével, így lehetővé téve, hogy a vezető figyelemszintje, ébersége és stressz-szintje függvényében szabályozzák a személyre szóló fűtést, illetve hűtést.

Jönnek az empatikus autók 11

Aztán ott van Luna, a szintén új fejlesztésű Ready Engage mesterségesintelligencia-alapú vezérlőrendszerre épülő avatár. A technológia egyrészt személyre szabott, érzelmi töltetű kommunikációt képes folytatni az utasokkal, másrészt szabadon bővíthető, így az autógyártók ráfejleszthetik saját technológiáikat.

Jönnek az empatikus autók 12

Ehhez társulnak az olyan, meglévő rendszerek fejlesztései, mint a Ready Aware, amely a jármű és a hálózat közötti kétirányú kapcsolatot biztosítja, és képes előre jelezni a várható forgalmi veszélyhelyzeteket, vagy a már említett Ready Display, amely az autóiparban elsőként teljesíti (már 2025 elején) az új HDR10+ képfeldolgozási szabványt, amely minden körülmények között optimális képminőséget biztosít.