Egy akciójáték, ahol nem gyilkolva, hanem észrevétlenül lapulva kell teljesíteni a kihívást? Pontosan ezt kínálta az 1987-ben bemutatott Metal Gear videójáték, amely nemcsak hallatlanul sikeres lett, de egyben a stealth action (lopakodós akció) játékok műfaját is megteremtette. A széria tíz éven át hódított szülőhazájában, Japánban, mígnem az 1998-ban bemutatott harmadik rész, a PlayStationre fejlesztett, 3D grafikát alkalmazó Metal Gear Solid világszenzációvá tette, és mostanra több tucat címből álló franchise-zá fejlesztette azt.
Ez a Metal Gear Solid adta az ötletet a Mitsubishi dizájnerei számára, hogy készítsenek egy olyan koncepciójárművet, amely egyrészt feltartóztathatatlanul, másrészt észrevétlenül képes eljutni céljához. Az Outlander plug-in hibrid tökéletes alapot adott ehhez, hiszen fejlett összkerékhajtással és nagy elektromos hatótávolsággal rendelkezik, így ha kell, akár teljes némaságban is haladhat úttalan utakon.
A koncepciójármű hivatalos világpremierjére a Tokiói Autószalonon kerül sor, egyelőre minimális részletet tett róla közzé a gyártó. Szerencsére a számítógépes grafikák árulkodóak: jól látható a szürkeárnyalatos álcafestés, a szokatlan rajzolatú kerékívtoldatok alatt teljesen burkolt kerekeket látunk. A fényszórót és a hűtőmaszkot vastag plexipajzs védi a sérüléstől, míg magát a pajzsot két masszív, kapaszkodóként is szolgáló idom óvja. A tetőcsomagtartón elhelyezett tetőbox tartalmáról nyilván pontos fogalmat tudnak alkotni azok, akik behatóan ismerik a videójátékot, a szélvédő tövében elhelyezett kiegészítő fényszórók ellenben magukért beszélnek.
A Mitsubishi 2024 őszén jelentette be, hogy visszahozza Európába az Outlander PHEV modellt: méghozzá 302 lóerős rendszerteljesítményű hajtáslánccal és 85 kilométeres (Európában még nem homologizált) elektromos hatótávolsággal.