Asimo, a Honda bájos humanoid robotja a szemünk előtt nőtt fel (értsd: esett át több generációváltáson), ügyesen sétált, majd futott, és bár ennél nem tudott sokkal többet felmutatni, megsirattuk, amikor húsz év után törölte a programot a Honda.

Most viszont visszatér, igaz, testet már nem kap: Asimo OS néven mutatkozott be az a vadonatúj járműipari operációs rendszer, amely a 2026-ban piacra lépő Honda 0 modellpáros fedélzetén fog debütálni.

Test nélkül támad fel az emberszabású Honda robot 1

A Honda 0 Saloon és a Honda 0 SUV nem teljesen új, pontosan egy évvel ezelőtt már mutatott róluk néhány képet a Honda, de műszaki tartalomról akkor nem esett szó. Most viszont… nem, még most sem tudunk meg róluk semmi közelebbit, az viszont egyre nyilvánvalóbb, hogy a megismert dizájn minimális változással kerül majd át a sorozatgyártásba.

Honda 0 Saloon

Az ötven évvel korábbi Lamborghini Countach extrém lapos és hegyes orrkialakítását választotta ihletadóként a Honda furcsa szedánjához, ami persze a legkevésbé sem szedán, inkább egy kombira hajaz, amely hátul (és ugye elöl is) szupersportkocsinak képzeli magát.

Test nélkül támad fel az emberszabású Honda robot 25

 

Ami a tudását illeti, a Honda széles körben alkalmazható 3. szintű önvezető képességeket, valamint (épp az Asimo OS-nek köszönhetően) rendkívüli mértékű testre szabhatóságot ígér.

Honda 0 SUV

Korábban nem nevesítette ennek a modellnek a formátumát a Honda (egy éve Space-Hub néven mutatkozott be, amelyet ebben a kontextusban leginkább tágas találkozóhelyként értelmeznénk), most viszont elárulták, hogy szabadidőjármű lesz. Nyilván.

Test nélkül támad fel az emberszabású Honda robot 26

Az autó szuperképessége a térbeli giroszkópos szenzorok által vezérelt helyzetmegállapító és stabilizáló funkció, ami nem kevesebbet jelent a Honda szerint, mint hogy az autó bármilyen úttípuson teljesíti a vezető minden elvárását.

A Honda 0 család mindkét bevezető típusa Észak-Amerikában fog debütálni 2026-ban, később Japánban és Európában is megjelenik.

Test nélkül támad fel az emberszabású Honda robot 27

ASIMO OS

Noha Asimo már két éve nincs velünk, a Honda nem szüntette be robotikai kutatásait, így az Asimo OS képes lesz azonosítani környezetét és értelmezni az őt körülvevő emberek szándékait. Ez emeli új szintre az önvezető funkciók, a vezetőtámogató rendszerek és a fedélzeti infotainment technológiák tudását – legalábbis a Honda szerint.

Test nélkül támad fel az emberszabású Honda robot 28

Honda Unveils New ‘Team Working’ Humanoid Robots

Önvezető technológia

A 2021-ben (a világon elsőként) bevezetett Honda Sensing  Elite 3. szintű önvezető funkciót mesterséges intelligencia bevonásával fejlesztette tovább a Honda. A rendszer így képes a felügyelet nélküli gépi tanulásra, ami a rendszer hatékony és gyors fejlődésének a kulcsa. A Honda már azon dolgozik, hogy a rendszer képes legyen megoldani olyan komplex feladatokat, amelyek sok emberi sofőrnek is nehézséget okoznak – például, hogy egy trükkös kereszteződésben kinek van elsőbbsége, vagy hogy mi a helyes reakció, ha kiugrik elénk egy állat, vagy az útra zuhan egy tárgy.

Test nélkül támad fel az emberszabású Honda robot 29

Egylapkás rendszer

A Honda a Renesas Electronics Corporation bevonásával fejleszti ki azt az új generációs egylapkás rendszert, amelyet a Honda 0 széria következő generációs modelleibe fognak beépíteni, valamikor az évtized vége felé.

Ahogy a legtöbb autógyártó, a Honda is áttér tehát az egyetlen, ám annál erősebb központi vezérlő számítógépre, ami az összes kényelmi. kommunikációs és biztonsági funkciót vezérli, összehangolva a jármű hajtásláncával, futóművével, és egyéb alapvető főrendszereivel.

Test nélkül támad fel az emberszabású Honda robot 30