Immár nyomokban sem emlékeztet semmi hagyományos hűtőmaszkra a Škoda Enyaq orrán: helyette fényes fekete Tech-Dech felület rejti a vezetőtámogató rendszerek szenzorait – ez az a felület, amelyet vékony függőleges vonalakkal világított meg a Škoda.
Fölötte, a motorházfedélen is hiányzik a megszokott dizájnelem: nincs már indiánfej-logó, helyette a márkanév olvasható, megújult grafikával. A dupla lámpatest minden esetben LED-es, egyes kivitelek 36 (korábban 24) szegmensből álló mátrix LED világítást kínálnak, ami vakításmentes világítást biztosít.
A módosított orrész, az átrajzolt keréktárcsák, a szűkebbre vett hézagok, az első keréknél újratervezett légfüggöny és néhány tovább apró módosítás hatására az Enyaq Coupé közegellenállási együtthatója 0,240-ről 0,229-re, az Enyaqé 0,264-ről 0,245-re csökkent. Ezzel az Enyaq Coupé a márka legeslegáramvonalasabb típusa, hurrá!
Noha az autópáros ugyanarra az MEB platformra épül, mint korábban, a méretek minimális mértékben változtak, beleértve a tengelytávot is, amely 1 mm-rel nőtt.
Enyaq | Enyaq Coupé | ||
Hosszúság | (mm) | 4658 (+9) | 4658 (+5) |
Szélesség | (mm) | 1879 | 1879 |
Magasság | (mm) | 1622 (+1) | 1623 (+2) |
Tengelytáv | (mm) | 2766 (+1) | 2766 (+1) |
Ugyanez igaz a hajtáslánc-variánsokra: miközben a két akkumulátor (bruttó 63 / 82 kWh) és a két teljesítményszint (150, illetve 210 kW) ugyanaz maradt, mint amit 2024-ben bevezetett a Škoda, a kedvezőbb aerodinamika jóvoltából csökkent az energiafelhasználás, és ebből adódóan nőtt a hatótávolság – a legjobb elérhető érték a korábbi 548 helyett 597 kilométer (+9%.) A nagy teljesítményű RS modellváltozat egyelőre nem szerepel a megújult Enyaq palettáján, ám úgy gondoljuk, hamarosan erről is kapunk információt.
60 (Coupé) | 85 (Coupé) | 85x (Coupé) | ||
Akkumulátor kapacitása (bruttó/nettó) | kWh | 63/59 | 82/77 | 82/77 |
Töltés időtartama, 10-80% | perc | 24 | 28 | 28 |
Max. töltési teljesítmény, DC | kW | 165 | 135 | 175 |
Hajtásképlet | hátsókerék-hajtás | hátsókerék-hajtás | összkerékhajtás | |
Max. teljesítmény | kW / LE | 150/204 | 210/286 | 210/286 |
Max. forgatónyomaték | Nm | 310 | 545 | 545 |
Végsebesség | km/óra | 160 | 180 | 180 |
Gyorsulás, 0-100 km/óra | mp | 8,1 | 6,7 | 6,7 |
Hatótávolság | (km) | 431 (439) | 588 (597) | 559 (567) |
Bővült az általános alapfelszereltség: minden esetben szériatartozék a fűthető kormánykerék, a közeledésre nyitó, távozásra záró, kulcs nélküli rendszer, az első ülésfűtés, a háromzónás klímaberendezés, valamint a vonóhorog-előkészítés. A kezelőfelület lényegében változatlan, azonban a kormánykerék rajzolata új, közepéről pedig eltűnt a márkalogó, helyette a Škoda (pontosabban Skoda) felirat látható rajta.
Nőtt a fenntartható forrásból származó anyagok aránya, még a szokásos esernyő is így készül; mindkét üléssoron 45W-os gyorstöltő USB-C aljzatokat találunk. A csomagtartó méretét nem érintette a ráncfelvarrás, van benne viszont újdonságként egy QR kód – hogy ez mire szolgál, azt egyelőre nem tudjuk, de van, így örülünk.
Jelentős újdonságokat kapunk a digitális tartalmak terén. Átdolgozták a MyŠkoda okostelefonos alkalmazást, új parkoló funkciók jelentek meg, valamint bővítették a vezetőtámogató funkciók sorát.
A MyŠkoda applikációba beépítették a töltőállomások használatát engedélyező Powerpass és Plug & Charge funkciókat, mostantól telefonról nyitható és zárható az autó, illetve bejött a prediktív karbantartás funkció, amely a valós használat függvényében tájékoztatja a vezetőt a jármű állapotáról és várható karbantartási igényéről. A rendszer többek között olyan komponenseket figyel, mint a nagyfeszültségű akkumulátor, a 12V-os akkumulátor, a fékbetétek állapota, valamint a klímaberendezés.
Az opciós parkolástámogató rendszer két új funkciót is kínál. Az egyik a távvezérelt parkolás lehetősége, a másik az útvonal-tanulás, amely lehetővé teszi, hogy gyakran látogatott helyszíneken távvezérlés nélkül, teljesen önállóan parkoljon le az autó, akár 50 méteres távot megtéve.
Az infotainment rendszer is új szolgáltatásokat kapott. Ilyen a globál fűtés gomb, aminek a megnyomásával egyszerre kapcsolható ki minden fűtési funkció. A felső navigációs sorra gyors elérésű gombokhoz rendelhetünk hozzá kedvenc funkciókat. Ezen kívül mostantól automatikusan belépteti a felhasználót a rendszer.
A vezetőtámogató funkciók sora túl hosszú ahhoz, hogy mindent számba vegyünk. Maradjunk annyiban, hogy bővült az alapáras biztonsági szolgáltatások köre, a navigációs rendszer mostantól folyamatosan letölti azokat a forgalmi és környezeti információkat, amelyeket az útvonalunkon előttünk haladó járművek (egyelőre a VW-csoport gyártmányai) küldenek fel a felhőbe, illetve a teljes sebességtartományban működik az adaptív tempomat.