Immár nyomokban sem emlékeztet semmi hagyományos hűtőmaszkra a Škoda Enyaq orrán: helyette fényes fekete Tech-Dech felület rejti a vezetőtámogató rendszerek szenzorait – ez az a felület, amelyet vékony függőleges vonalakkal világított meg a Škoda.

Megújult a Škoda első villanyautója 1

Fölötte, a motorházfedélen is hiányzik a megszokott dizájnelem: nincs már indiánfej-logó, helyette a márkanév olvasható, megújult grafikával. A dupla lámpatest minden esetben LED-es, egyes kivitelek 36 (korábban 24) szegmensből álló mátrix LED világítást kínálnak, ami vakításmentes világítást biztosít.

Megújult a Škoda első villanyautója 53

A módosított orrész, az átrajzolt keréktárcsák, a szűkebbre vett hézagok, az első keréknél újratervezett légfüggöny és néhány tovább apró módosítás hatására az Enyaq Coupé közegellenállási együtthatója 0,240-ről 0,229-re, az Enyaqé 0,264-ről 0,245-re csökkent. Ezzel az Enyaq Coupé a márka legeslegáramvonalasabb típusa, hurrá!

Megújult a Škoda első villanyautója 54

Noha az autópáros ugyanarra az MEB platformra épül, mint korábban, a méretek minimális mértékben változtak, beleértve a tengelytávot is, amely 1 mm-rel nőtt.

    Enyaq Enyaq Coupé
Hosszúság (mm) 4658 (+9) 4658 (+5)
Szélesség (mm) 1879 1879
Magasság (mm) 1622 (+1) 1623 (+2)
Tengelytáv (mm) 2766 (+1) 2766 (+1)

Megújult a Škoda első villanyautója 55

Ugyanez igaz a hajtáslánc-variánsokra: miközben a két akkumulátor (bruttó 63 / 82 kWh) és a két teljesítményszint (150, illetve 210 kW) ugyanaz maradt, mint amit 2024-ben bevezetett a Škoda, a kedvezőbb aerodinamika jóvoltából csökkent az energiafelhasználás, és ebből adódóan nőtt a hatótávolság – a legjobb elérhető érték a korábbi 548 helyett 597 kilométer (+9%.) A nagy teljesítményű RS modellváltozat egyelőre nem szerepel a megújult Enyaq palettáján, ám úgy gondoljuk, hamarosan erről is kapunk információt.

Megújult a Škoda első villanyautója 56

    60 (Coupé) 85 (Coupé) 85x (Coupé)
Akkumulátor kapacitása (bruttó/nettó) kWh 63/59  82/77  82/77 
Töltés időtartama, 10-80% perc 24 28  28 
Max. töltési teljesítmény, DC kW 165 135 175
Hajtásképlet   hátsókerék-hajtás hátsókerék-hajtás összkerékhajtás
Max. teljesítmény kW / LE 150/204 210/286 210/286
Max. forgatónyomaték Nm 310 545 545
Végsebesség km/óra 160  180  180 
Gyorsulás, 0-100 km/óra mp 8,1 6,7 6,7
Hatótávolság (km) 431 (439) 588 (597) 559 (567)

Megújult a Škoda első villanyautója 57

Bővült az általános alapfelszereltség: minden esetben szériatartozék a fűthető kormánykerék, a közeledésre nyitó, távozásra záró, kulcs nélküli rendszer, az első ülésfűtés, a háromzónás klímaberendezés, valamint a vonóhorog-előkészítés. A kezelőfelület lényegében változatlan, azonban a kormánykerék rajzolata új, közepéről pedig eltűnt a márkalogó, helyette a Škoda (pontosabban Skoda) felirat látható rajta.

Megújult a Škoda első villanyautója 58

Nőtt a fenntartható forrásból származó anyagok aránya, még a szokásos esernyő is így készül; mindkét üléssoron 45W-os gyorstöltő USB-C aljzatokat találunk. A csomagtartó méretét nem érintette a ráncfelvarrás, van benne viszont újdonságként egy QR kód – hogy ez mire szolgál, azt egyelőre nem tudjuk, de van, így örülünk.

Jelentős újdonságokat kapunk a digitális tartalmak terén. Átdolgozták a MyŠkoda okostelefonos alkalmazást, új parkoló funkciók jelentek meg, valamint bővítették a vezetőtámogató funkciók sorát.

Megújult a Škoda első villanyautója 59

A MyŠkoda applikációba beépítették a töltőállomások használatát engedélyező Powerpass és Plug & Charge funkciókat, mostantól telefonról nyitható és zárható az autó, illetve bejött a prediktív karbantartás funkció, amely a valós használat függvényében tájékoztatja a vezetőt a jármű állapotáról és várható karbantartási igényéről. A rendszer többek között olyan komponenseket figyel, mint a nagyfeszültségű akkumulátor, a 12V-os akkumulátor, a fékbetétek állapota, valamint a klímaberendezés.

Megújult a Škoda első villanyautója 60

Az opciós parkolástámogató rendszer két új funkciót is kínál. Az egyik a távvezérelt parkolás lehetősége, a másik az útvonal-tanulás, amely lehetővé teszi, hogy gyakran látogatott helyszíneken távvezérlés nélkül, teljesen önállóan parkoljon le az autó, akár 50 méteres távot megtéve.

Az infotainment rendszer is új szolgáltatásokat kapott. Ilyen a globál fűtés gomb, aminek a megnyomásával egyszerre kapcsolható ki minden fűtési funkció. A felső navigációs sorra gyors elérésű gombokhoz rendelhetünk hozzá kedvenc funkciókat. Ezen kívül mostantól automatikusan belépteti a felhasználót a rendszer.

Megújult a Škoda első villanyautója 61

A vezetőtámogató funkciók sora túl hosszú ahhoz, hogy mindent számba vegyünk. Maradjunk annyiban, hogy bővült az alapáras biztonsági szolgáltatások köre, a navigációs rendszer mostantól folyamatosan letölti azokat a forgalmi és környezeti információkat, amelyeket az útvonalunkon előttünk haladó járművek (egyelőre a VW-csoport gyártmányai) küldenek fel a felhőbe, illetve a teljes sebességtartományban működik az adaptív tempomat.