Az Alfa Romeónál nagy hagyománya van az összkerékhajtásnak, ám a márka belépőmodelljei korábban nem élvezhették a rendszer előnyeit.

Ennek vet most véget a Junior Q4, amit már a modell premierjekor beharangozott az Alfa Romeo, de csak most mutatta be. Ne számítsunk azonban osztóműre és kardántengelyre: a hátsó kerekeket egy extra villanymotor hajtja, pont, mint a Toyota hibridjeinél.

Az elülső konfiguráció – hatfokozatú, dupla kuplungos váltóba integrált villanymotor – változatlan maradt. A benzinmotor csúcsteljesítménye 100 kW (136 LE), mindkét villanymotor 21 kW-os, de gyanítjuk, hogy a hajtásláncot úgy hangolták, hogy az összteljesítmény ne változzon. A vezérlést ellenben úgy állították be, hogy alacsony akkumulátortöltöttség esetén is kaphasson energiát a hátsó villanymotor.

A hátsó villanymotor fordulatszám-csökkentő áttételének köszönhetően akár 1900 Nm juttatható a hátsó kerekekre, amit persze nem lehet kihasználni, de az biztos, hogy bőven van tartaléka a rendszernek.

Összkerékhajtást kap a legkisebb Alfa Romeo 9

Az Alfa Romeo DNS üzemmódváltó kapcsolója egy új állást is kapott: a dinamikus, normál és takarékos állásokon kívül külön kapcsolható a Q4 összkerékhajtás, de persze tapadásvesztés esetén magától is aktiválódik a rendszer.

A Junior Ibrida Q4 is hátul több lengőkaros felfüggesztést kapott, ami segít az aszfalton tartani a hátsó kerekeket. Ez azért nagy szó, mert még a 280 lóerős sportmodell, a Junior Veloce is csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztést alkalmaz.