Várhatóan 218 lóerős, 350 newtonméteres, egy villanymotoros hajtáslánccal, valamint a cégcsoport legnagyobb, 84 kWh kapacitású akkucsomagjával érkezik már 2026 derekán a Staria Electric, a Hyundai futurisztikus hibrid buszlimuzinjának (képeinken) emissziómentes változata.

Bár a fent közölt értékeket nem erősítette meg a gyártó, azok nem légből kapottak: ezzel a motorteljesítménnyel készül ugyanis a Staria-alapú Hyundai ST1 áruszállító változat, illetve az abból eredeztetett Iveco eMoovy. Ott ugyan kisebb akkumulátorokat kapunk, a személyszállító variáns viszont nem érheti be a bruttó 76,1 kWh kapacitású akkumulátor által biztosított 320 kilométeres hatótávolsággal.

Elektromos hajtásláncot kap a legnagyobb Hyundai 15

A 800 V-os elektromos architektúra ugyanazokat a kényelmi szolgáltatásokat teszi lehetővé, mint az Ioniq 5 és 6 fedélzetén: így lesz villámgyors töltés és járműből-a-fogyasztóra (V2L) töltési opció.

A dizájnról korai volna nyilatkozni, ám vélhetően törlik a hibrid variáns méretes hűtőmaszkját, helyette tömör panelre vagy egyéb dekorfelületre számítunk az orron. A fényszóró formája nem változik, a töltőcsatlakozó az első lökhárítóba kerül.

Elektromos hajtásláncot kap a legnagyobb Hyundai 16

A hírek szerint a Staria Electric kifejezetten az európai piacra készül.

A hibrid Hyundai Staria tesztjét az alábbi linkre kattintva olvashatod: