2024-ben 1 773 443 autót gyártott és 1 789 226-ot adott el világszerte a Tesla. Ez kismértékű visszaesést jelent, ha a 2023-as számokhoz hasonlítjuk. A gyártás akkor 1 845 985 darabnál állt meg, az eladások pedig 1 808 581 darabnál – ez 3,9, illetve 1,1 százalékos mínuszt jelent. A probléma az, hogy a cég 2022 és 2023 között még 35 százalékkal növelte gyártását és 38 százalékkal eladásait, innen nézve pedig sokkoló a visszaesés.
Ezzel együtt is van minek örülnie Elon Musknak és embereinek, hiszen most először több autót adtak el, mint az Audi: a német autógyár 1 671 218 darabos forgalma 11,8 százalékkal gyengébb, mint 2023-ban (1 895 240 db).
Ahhoz képest, hogy az európai sajtó hangos volt az Audi brüsszeli gyárának bedőlésétől, a Q8 e-tron beszüntetéséről szóló hírektől, a márka elektromosautó-eladásainak köszönheti, hogy nem volt még nagyobb a veszteség. A BEV-modellek 164 ezer darabos eladásukkal közel 10%-ot tettek ki a cég teljes forgalmából, a visszaesés itt „csak” 8 százalék körüli volt.
A Tesla forgalma egyébként meglehetősen egyenetlen: tavaly az eladások 95,2 százalékát tette ki az új évre alaposan átdolgozott Model Y / Model 3 páros (2023-ban: 96,2%). Az Audinál a 2025-re új modellgenerációval jelentkező Q5 volt a legnépszerűbb típus (298 ezer db, 17,8%), a legkeresettebb elektromos Audi a Q4 e-tron volt 108 ezer darabos eladással (65,8% részesedés a BEV-eladásokból).