Ha azt halljuk, Acura RSX, egyetlen arcizmunk sem rezzen. És ha úgy mondják, Honda Integra? Na, ugye!
A kompakt japán kupé, amelynek harmadik generációjával, 1995-ben indult útjára a Type R sportmodell-dinasztia demokratizálódása (a Type R eredetileg az NSX szupersportkocsi exkluzív különkiadását jelölte), 2001 és 2006 között Acura RSX néven volt kapható Észak-Amerikában.
Noha az Acura RSX soha nem készült olyan zabolátlan kivitelben, mint a Honda Integra, létezett belőle egy 210 lóerős Type-S sportvariáns, amelyhez kézi kapcsolású váltót, feszesebb futóművet, nagy fékeket és opciós aerodinamikai csomagot kínált a Honda, azaz az Acura.
Az Acura márka jellemfejlődése később egészen furcsa irányt vett, de most úgy tűnik, az egykori sportos láng, ami az NSX 2016-os bevezetésével újra fellobbant, hosszú távon égve maradhat – igaz, elektromos formában.
A cég még tavaly augusztusban szellőztette meg egy tisztán elektromos sportmodell érkezését, amely már az új generációs Honda elektromos architektúrára épül, és az elsők között kaphatja meg az Asimo operációs rendszert.
Most, januárban megkezdődtek a hamarosan (még az év vége előtt) bemutatkozó újdonság fejlesztési prototípusainak a közúti tesztjei, így az Acura elérkezettnek látta az időt, hogy elárulja: új elektromos sportmodelljük valójában egy négyajtós crossover kupé lesz.
További részletekkel egyelőre nem fárasztja a potenciális érdeklődőket a cég, az azonban érdekes, hogy az – egyébként szintén mindenféle érdemi információ nélkül bemutatott – Honda 0 modellpáros ugyancsak az Asimo OS platformra épül, és szintén az USA-ban fogják gyártani azokat, komoly esély van tehát arra, hogy Honda márkanéven is elérhető lesz a nagyteljesítményű elektromos modell.
SUV formátumú elektromos sportautó? Ma már ez nem szentségtörés, sőt: ez az új norma!