A magyar vevők közül a legtöbben az alsó-középkategóriában és a kisautók között kerestek és találtak tavaly autókat, de sokaknak a felső-középkategóriás és az SUV modellek jelentették a megoldást. Közel száz-százezer használt Opel és Volkswagen cserélt gazdát, de 75 ezerrel a Suzuki és 71 ezerrel a Ford is az élmezőnyhöz tartozott 2024-ben. Az első tízbe befért a Škoda, a Toyota, a Renault és a három luxusmárka, a BMW, a Mercedes és az Audi is – írta a Das WeltAuto közleménye.
A típuslistán az Opel Astra végzett az élen, közvetlenül a Suzuki Swift és a Ford Focus előtt. A legtöbb autós üzletkötés Budapesten, Pest és Bács-Kiskun megyében történt, a legkevesebb szerződés Tolnában és Nógrádban született. A legkeresettebbek a 12 éves autók voltak a másfél-két millió forintos árszintjük miatt.
Az elmúlt évben a Covid-időszak megugrott áraihoz képest átlagosan 20-25 százalékkal esett a használtautó-piaci árszint. Ez persze elsősorban a fiatal, legfeljebb kétéves, viszonylag keveset, 70-80 ezer kilométert futott használt modellekre vonatkozik. De a 4-5 éveseknél is hasonló mértékű árcsökkenés tapasztalható, ugyanakkor egyes szegmensekben az is előfordulhat, hogy idén átlagosan további 3-4 százalékkal csökkenhet a használt autók ára.
A tizenéves modellek árszintje is csökkent valamelyest a 2-2,5 évvel ezelőtti szinthez képest, ugyanakkor azok ára a futásteljesítmény, valamint a sok esetben kérdéses karbantartás miatt korábban sem emelkedett jelentősen.