300 lóerős Seat Leon Cupra, 275 lóerős Hyundai i30 N, 700 lóerő fölötti Hellcat-motoros Dodge-modellek – csak néhány azok közül a modellek közül, amelyek az elmúlt években biztonsági autóként teljesítettek szolgálatot a superbike-világbajnokság futamain.
A széria legújabb autós partnere a Subaru, akikkel 2027-ig tartó együttműködési megállapodást írtak alá. Ennek értelmében a japán autógyártó adja a safety cart – de nem ám valami bokszermotoros finomságot, hanem egy tisztán elektromos Solterrát.
Az együttműködés mindkét fél számára új helyzetet teremt: a Subarunak ez az első motorsport-együttműködése, az SBK-szériában pedig most először alkalmaznak elektromos autót.
Nem kevésbé érdekes elképzelés, hogy egy immár négyéves típust választott plakátmodelljének a Subaru. A Solterra csak összkerékhajtással választható, két villanymotorjának kombinált teljesítménye 160 kW, azaz 218 lóerő. A 337 Nm maximális rendszernyomaték 6,9 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a kéttonnás menetkész tömegű járművet, a végsebesség 160 km/óra.