46 percen át driftelt a jégen, és ezalatt 17 503 métert tett meg Jens Richter, a Porsche Experience program instruktora egy Taycan GTS-sel.
A Guinness-világcsúcskísérletre január 14-én került sor Finnországban, az északi sarkkörtől mintegy 150 kilométerre északra, ám a szervezők elszámolták magukat. A Taycan tömege és a szeges abroncsok miatt a vártnál gyorsabban kopott el a helyszínül kiszemelt jégpálya, ezért 11 kilométer után félbe kellett szakítani a kísérletet.
Ez még messze volt a korábbi rekordtól (14 809 méter), ezért stratégiát váltottak. Rövidebb szegekkel szerelt abroncsokat választottak, és megvárták az estét, hogy lehűljön a levegő. Ekkor már sikeres volt a kísérlet, az 59 méter átmérőjű körön haladó autó 132 körön át haladt a megpördülés határán, a pilóta csak gázadással és ellenkormányzással tartotta kontrollált túlkormányzottságban a Taycant.
Az autó ugyanúgy szériaállapotú volt, mint az abroncsok: az 1 mm-es szegekkel szerelt Michelin gumik szabadon megvásárolhatók mindenütt, ahol az ilyen abroncsok engedélyezettek.
A rekordot egy professzionális műholdas műszerrel hitelesítették, amely nem csak a megtett távolságot rögzítette, hanem a kormánymozdulatokat, a gázadást és fékezést, valamint a járműre ható gyorsulási erőket.
Ahogy fent említettük, ez a Taycan negyedik Guinness-rekordja. 2020-ban a Porsche Experience program egy másik instruktora, Dennis Retera 42171 métert driftelt a Hockenheimringen lévő Porsche-élményközpont pályáján. 2021-ben egy Porsche Taycan 165,1 km/óra sebességre gyorsított zárt épületben, New Orleansban. 2023-ban pedig egy Taycan Cross Turismo 5573 méteres szintkülönbséget küzdött le a Hszincsiangot Tibettel összekötő úton.
A Porsche Taycan GTS csúcsteljesítménye 445 kW (605 LE), ám a rajtautomatika aktiválásával 10 másodpercre további 95 lóerő mozgósítható. Az autó 3,3 másodperc alatt gyorsul 0–100 km/órára, további 7,1 másodperc múlva eléri a 200 km/órát. A hatótávolság 628 kilométer.