A múlt hétvégén rendezték meg az év első rangosabb hosszútávú-versenyét, a daytonai 24 órást, ami a Porsche és a Penske Motorsport győzelmét hozta. Felipe Nasr révén a győztes egységnek egy korábbi Forma-1-es versenyző is tagja volt: a brazil Nick Tandy és Laurens Vanthoor kettősével osztozott a 7-es számú 963-ason.
Tandy számára történelmi jelentőségű volt a floridai elsőség, ugyanis
a 40 éves brit lett minden idők első versenyzője, aki a négy legrangosabb 24 órás versenyen győzni tudott.
Mindegyik sikerét a Porsche színeiben érte el, miután már 15 éve, 2009 óta a stuttgartiak kötelékében versenyez. Először a Le Mans-i 24 órást pipálta ki, amit 2015-ben nyert meg Nico Hülkenberggel és Earl Bamberrel karöltve. 2018-ban a Manthey Racinggel a Nürburgringen, míg 2020-ban a Rowe Racing pilótájaként Spa-Francorchamps-ban húzta be az egynapos viadalt.
![Történelmet írt a 24 órás futamok koronázatlan királya 1 | Vezess Történelmet írt a 24 órás futamok koronázatlan királya 1](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2025/01/gettyimages-2196078774-700x467.jpg)
A győztes trió – Tandy középen. (Fotó: James Gilbert/Getty Images)
Tandy a leintés után nem titkolta, hogy már csaknem öt éve reménykedett abban, hogy összejöhet számára a mesternégyes. „Elég hihetetlen, hogy én vagyok az első, akinek ez összejött” – idézte a szavait a Motorsport.com. „Pedig már arra is büszke lehetsz, ha részt vehetsz ezeken a versenyeken, ráadásul olyan autóval, amiben a győzelemért harcolhatsz. 2020-ban attól a naptól fogva szerettem volna ezt is kipipálni a listán.”
A középső ujj is előkerült
Daytonában nemcsak Tandy rekordja tette emlékezetessé a 24 órás versenyt, hanem egy korábbi összetűzés is. A futam egy pontján a 4-es rajtszámú Corvette-et terelgető Tommy Milner – megközelítőleg 290 km/órás sebességnél – az oldalsó ablakon kinyúlva, a középső ujjával fejezte ki nemtetszését Augusto Farfusnak.
The FIA cracking down on F1 drivers swearing.
— Autosport (@autosport) January 27, 2025
Meanwhile at the Rolex 24pic.twitter.com/8Gxd39PiKo
Az eset előzménye, hogy az amerikai versenyző úgy érezte, a brazil ellenfele szándékosan tartotta fel őt a BMW-vel, mielőtt egy korábbi áthajtásos büntetés okán egyébként is ki kellett hajtania a bokszutcába. Farfus jóvoltából ugyanis a másik BMW-vel megérkezett Milner mögé Connor de Philippi, és bár maga mögött tudta tartani, az akkor a GTD Pro kategória első helyéért vívott csatájuk során összeütköztek. Az összeérés eredményeként megsérült a Corvette is.