Miután a BMW tegnap átfogóan bemutatta a 2025-ben tervezett, összes modellfrissítést, most részletesen is ismerteti az iX elektromos szabadidőjármű új jellemzőit.

A legfontosabb, hogy átdolgozták a teljes elektromos rendszert: új az akkumulátorok belső szerkezete, új az inverter, ami az akkuban tárolt energiát alakítja a villanymotor számára emészthető feszültségre, és módosultak a villanymotorok. Az eredmény: az iX mindhárom változata egyszerre erősebb és takarékosabb.

 

A módosult motorteljesítményre utalnak a megváltozott típusjelzések. A BMW iX xDrive45 a korábbi 240 helyett 300 kW (408 LE) csúcsteljesítményre képes, így álló helyzetből az eddigi 6,1 helyett már 5,1 másodperc alatt eléri a 100 km/órát. A BMW iX xDrive60 rendszerteljesítménye 385 helyett 400 kW (544 LE), amivel 4,6 másodperc alatt gyorsul 0–100 km/órára.

Ennek a két modellnek 200 km/órában korlátozták a végsebességét, míg a sportos csúcsverzió, a BMW iX M70 xDrive eléri a 250-et is. A 455-ről 485 kWE-ra (659 LE) növelt csúcsteljesítményű modell nyomatéki csúcsa a rajtautomatika aktiválásakor eléri az 1100 Nm-t. Az autónak 3,8 mp elég ahhoz, hogy nulláról 100 km/órára gyorsuljon.

Minden részletében frissül a BMW elektromos SUV-ja 157

BMW iX xDrive60

Ahogy a motorteljesítmény, úgy az akkumulátorkapacitás terén is a belépőmodell mutathatja fel a legnagyobb mértékű (30% körüli) fejlődést: itt 94,8 kWh a használható (nettó) kapacitás, míg a két nagyobb típusba 109,1 kWh (BMW iX xDrive60), illetve 108,9 kWh (BMW iX M70 xDrive) kapacitású akkut szerelnek be.

A kisebb energiaveszteséggel működő elektromos architektúra jóvoltából a hatótávolságok is számottevően megnőnek. A legmesszebbre a BMW iX xDrive60 jut el egy feltöltéssel, a hatótávolság 563–701 kilométer között alakul. A BMW iX xDrive45 esetében 490–602 kilométerrel számolhatunk, a BMW iX M70 xDrive pedig 521–600 kilométeres hatótávolságot biztosít. Mindhárom modellnél adaptív a regeneratív fékrendszer, és kapcsolható a hatótávolság-maximalizáló üzemmód, ami akár 25%-kal kitolja az egy töltéssel megtehető távolságot.

Minden részletében frissül a BMW elektromos SUV-ja 158

BMW iX xDrive60

Az új akkumulátorok a belépőmodellnél legfeljebb 175, a másik kettő esetében 195 kW teljesítménnyel tölthetők; a váltóáramú fedélzeti töltő hajtáslánctól függően alapáron vagy opcióként 22 kW-os. Az akkumulátor előkondicionálható, a fedélzeti klímaberendezés hulladékhőjét hasznosító hőszivattyú segítségével télen optimális hőmérsékletre fűthető. A töltőcsatlakozót mostantól gombnyomásra kioldó reteszelés rögzíti.

A megújult BMW iX támogatja a több szerződést kiszolgáló Plug & Charge funkcionalitást, az otthoni töltés optimalizálható napelemekre, terhelésre, illetve költségre. A fedélzeti navigációs rendszer a korábbinál pontosabban tervezi bele az útvonalba a töltőpontokat.

Minden részletében frissül a BMW elektromos SUV-ja 159

BMW iX xDrive60

A vezetőtámogató rendszerek alapkivitelben is széles köre olyan opciós funkciókkal bővíthető, mint a 2+ önvezető képességet nyújtó Autópálya-asszisztens, amely 130 km/óránál nem nagyobb sebességnél, autópályán átveszi a kormányzás feladatát, továbbá aktív (önálló) sávváltásra is képes, amelyet a vezető a tükörbe pillantva hoz működésbe. Szintén opciós az okostelefonos alkalmazásból vezérelhető parkolófunkció.

Minden részletében frissül a BMW elektromos SUV-ja 160

BMW iX xDrive60

A nagyobb motorteljesítményhez és az optimalizált akkutechnológiából adódó, megváltozott tömegelosztáshoz igazodva áthangolták a felfüggesztést. Mostantól alapfelszerelés az ereszkedésszabályozó funkció, valamint a DSC teljes kikapcsolhatósága. Az új BMW iX M70 xDrive adaptív lengéscsillapítást, összkerék-kormányzást, BMW M hangolást és kanyarstabilizátorokat, valamint piros nyerges, sportos fékrendszert kap.

Minden részletében frissül a BMW elektromos SUV-ja 161

BMW iX xDrive60

A 21 és 22 colos keréktárcsák új rajzolatot kapnak, továbbra is rendelhetők 23 colos kerekek. A két nagyobb formátumra zajcsillapító szivaccsal kibélelt abroncsokat szerelnek.

A 2025-ös BMW iX kívülről megőrzi az eredeti sziluettet, de a részletek változnak. Különösen vékony keretbe foglalták az átdolgozott, átlós mintázatú maszkot. A csúcsmodellhez alapfelszerelés, a másik két hajtáslánchoz opció a megvilágított dupla vese.

Minden részletében frissül a BMW elektromos SUV-ja 162

BMW iX M70 xDrive

A fényszórókban szintén ferde, függőleges LED-sávok jelentek meg, mint nappali világítás. Az adaptív fényszóró szériatartozék. A lökhárítók nagyobb felületét festik a karosszéria színére, opcióként M Sport és M Sport Pro csomagok is kérhetők, utóbbi sötétített lámpatesteket hoz magával. Ez a két csomag alapfelszerelés a BMW iX M70 xDrive esetében, és olyan extrákat kínál, mint az egyedi rajzolatú maszk, a fekete külső tükörházak vagy az exkluzív, 22 colos keréktárcsák. A színválaszték a teljes modellpalettán új árnyalatokkal bővült.

Minden részletében frissül a BMW elektromos SUV-ja 163

BMW iX xDrive60

A belső térben az opciós M Sport csomag új M multifunkciós üléseket, M-kormányt, kétszínű műszerfalat, M-pedálokat, sötétszürke tetőkárpitot, valamint fényes fekete középkonzolt tartalmaz.

Minden esetben alapfelszerelés a köszöntő- és búcsúzóvilágítás, a beszálláskönnyítő funkció, a fűthető első ülések és kormánykerék, a digitális műszeregység, valamint a Harman Kardon Surround audiorendszer. Opciós a panoráma napfénytető, az ajtók lágy automata zárása, a Bowers & Wilkins Diamond Surround audiorendszer, az ülésszellőzés és a motoros mozgatású vonóhorog.

Minden részletében frissül a BMW elektromos SUV-ja 164

BMW iX xDrive60