A január 30-án kezdődő Bathursti 12 órás autóverseny (Új-Dél-Wales, Ausztrália) egyik kísérőrendezvénye az előzmények nélküli, vadonatúj BMW M3 CS Touring világpremierje: a helyszínválasztás önmagában sokat elmond arról, mit gondol új fejlesztéséről és mire szánja azt a BMW.
Mielőtt belevágnánk a sportkombi részletes ismertetésébe, tudjuk le a kötelező köröket: az 550 lóerőre hangolt, soros hathengeres motornak a sofőr nélkül 1850 kilót kell mozgásba hoznia, az autó 3,5 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára – a 727 lóerős hibrid BMW M5 Touring és a BMW M3 Competition Touring with M xDrive egyaránt 0,1 másodperccel lemarad mögötte. A végsebesség kerek 300 km/óra, köszönhetően a felár nélkül kínált M Driver csomagnak.
A motor 3D nyomtatóval kialakított hengerfejet, kovácsolt, könnyített főtengelyt kapott, a hengerperselyeken súrlódáscsökkentő vasbevonatot találunk, a hűtő- és kenőrendszert versenypálya-igénybevételre méretezték. A töltőnyomást 2,1 barra emelték. A nyomatéki csúcsérték változatlanul 650 Nm, de szélesebb fordulatszám-tartományban kapjuk, mint a BMW M3 Competition Touring with M xDrive esetében, a maximális teljesítmény húsz lóerővel magasabb változatlan fordulatszámon.
BMW M3 |
BMW M3 Competition Touring with M xDrive | ||
Max. teljesítmény | kW / LE | 405 / 550 | 390 / 530 |
/percnél | 1/perc | 6250 | 6250 |
Max. forgatónyomaték | Nm | 650 | 650 |
/percnél | 1/perc | 2750–5950 | 2750–5730 |
Menetkész tömeg (DIN) | kg | 1850 | 1865 |
Hasznos terhelhetőség (DIN) | kg | 480 | 505 |
Tömeg / teljesítmény | kg / kW | 4,6 | 4,8 |
Gyorsulás, 0–100 km/óra | mp | 3,5 | 3,6 |
Gyorsulás, 0–200 km/óra | mp | 11,7 | 12,4 |
A motort speciális, különösen merev bakok rögzítik a motortérben, így közvetlenebbek a gázreakciók. Az M kipufogórendszer könnyített titán hátsó hangtompítót, elektromosan nyitható csappantyúkat és matt feketére festett végcsöveket kapott. A motorhang az M Setup menüben beállítható üzemmódtól függően változik, Sport és Sport+ állásban különösen vérbő.
A nyolcfokozatú M Steptronic sebességváltó karaktere a váltókaron található gombbal módosítható, komfort és sport mellett kifejezetten versenypályára szánt beállítás is létezik. A váltókarral és a kormányra szerelt, szénszálas fülekkel egyaránt kapcsolhatunk szekvenciálisan.
A BMW M3 CS kombiváltozata az M3 Competition modellről ismerős M xDrive összkerékhajtási rendszert alkalmazza, az elektronikusan vezérelt többtárcsás középső tengelykapcsolót versenypálya-használatra méretezték. A hátsó tengelyen aktív M differenciálmű osztja el a két oldal között a nyomatékot. Szintén az M Setup menüből aktiválható a 4WD Sport üzemmód, ami több nyomatékot küld hátra, valamint a 2WD üzemmód, amely teljesen leválasztja az első hajtást, valamint kikapcsolja a DSC menetstabilizátort.
A futóművet a motor teljesítménykarakterisztikájához és az autó várható (pálya)használati módjához optimalizálták. A DSC és az M Dynamic üzemmód beállításait módosították, az adaptív lengéscsillapítókat áthangolták, ahogy az M Servotronic kormányművet és az integrált fékrendszert is.
Utóbbi alapértelmezésben piros vagy fekete nyergekkel szerelt M kompozit fékeket jelent, de opcióként M karbon-kerámia tárcsák is elérhetők, piros vagy matt arany színű féknyergekkel. Az exkluzív, dupla küllős, kovácsolt keréktárcsa matt arany vagy matt fekete színű lehet, elöl 19, hátul 20 colos méretben szerelik. Alapkivitelben versenypályára tervezett abroncsok kerülnek rájuk, de felár nélkül kérhető közúti sportabroncs is.
Ahogy a fenti táblázat mutatja, a BMW M3 CS Touring tizenöt kilóval könnyebb a BMW M3 Competition Touring with M xDrive modellnél. Ehhez hozzájárul, hogy kívül (gépházfedél, első légterelő, első légbeömlők, külső tükörházak, hátsó diffúzor) és belül (M Carbon kagylóülések, váltófülek, díszítő betétek, középkonzol) egyaránt széles körben alkalmaztak szénszálas kompozit elemeket. Opcióként első toronykitámasztás kérhető, szintén könnyített kivitelben. Még a hűtőmaszk tömegét is csökkentették.
Az autó négy színben (zöld, kék, fehér és fekete) elérhető, a tető és a tetőszárny fekete, de az utóbbi piros szegélyt kap. A motorházfedél festetlen karbon. A BMW M3 CS Touring LED-es nappali fényei a motorsportból ismerős sárga színnel világítanak.
A vezetői környezet kifejezetten motorsport-hangulatú. A két első szénszálas kagylóülés fűthető és motorosan állítható, díszítésként megvilágított CS-logó szolgál. A hátsó ülések ugyanolyan piros/fekete dizájnt kapnak, mint az elsők.
Az ajtópaneleket fekete bőr, a kormányt M Alcantara borítja; utóbbi piros középállásjelzésével és laposra vágott alsó ívével erősíti a race car feelinget, amihez a középkonzolon elhelyezett piros CS-embléma, a feliratos küszöbbetétek, valamint az M biztonsági övek is hozzájárulnak.
A középkonzoli M Setup nyomógomb a motor, a futómű, a kormánymű, a fékek és az M xDrive összkerékhajtás beállításait egyaránt módosítja. Két egyéni beállításcsomag menthető el. A BMW M3 CS Touring alapáron adja a the M Drive Professional telemetriai rendszert, az M kipörgésgátló tíz fokozatban szabályozható, a digitális műszeregység és a head-up kijelző dizájnja és a megjelenített információk köre három üzemmódban (közúti, sport, versenypálya) választható.
A műszeregység felső szélén M-váltófények segítik a kapcsolások időzítését. Az infotainmentrendszer a BMW OS 8.5 operációs rendszert futtatja, így az arra alkalmazott általános fejlesztések itt is elérhetők.
A BMW M3 CS Touring limitált darabszámban készül, a pontos mennyiség ugyanúgy nem ismert, mint a vételár; az értékesítés márciusban veszi kezdetét.