Új geofencing technológiával és kibővített alapfelszereltséggel fut neki az új modellévnek a Toyota Prius.
Az Európában immár kizárólag plug-in hibridként forgalmazott modell a CH-R után másodikként kapta meg a Toyota palettáján a geofencing funkcionalitást. Ez a technológia megtanulja a felhasználó rendszeres útvonalait, valamint vezetési stílusát, és úgy módosítja a hajtáslánc beállításait, hogy amennyiben a tervezett vagy várható útvonalon szükségessé vagy kötelezővé válik a tisztán elektromos üzemmód aktiválása, arra a szakaszra mindenképpen tartalékol elegendő energiát, sőt, automatikusan át is vált tisztán elektromos üzembe, ahol az szükségessé válik.
Újdonság még a digitális kulcs, amely lehetővé teszi, hogy a tulajdonos, valamint akár öt további felhasználó okostelefonjával nyissa, indítsa és zárja a Priust. A funkcióhoz vezeték nélküli telefontöltő is tartozik.
Egyéb vonatkozásaiban nem hoz újdonságot az autó: rendszerteljesítménye továbbra is 223 lóerő, szabvány szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása 0,5 liter bemzin 100 kilométeren (és persze mellé jön az elektromos fogyasztás), széndioxid-kibocsátása mindössze 11 gramm kilométerenként.
A Prius maximális elektromos hatásfoka vegyes üzemben 86, városban 110 km.
A Prius egyébként elsőként kapott napelemes töltőt a Toyota palettáján; az integrált szolárcellák optimális körülmények között akár 8,7 kilométerre elegendő energiát tudnak megtermelni.
Nem csak okosabb, olcsóbb is lett a Prius, a részleteket megtudhatod az alábbi linkre kattintva: