A korábbi várakozásoknál 400 milliárd japán jennel nagyobb: összesen 4,7 billió jenes üzemi nyereséggel számol a 2025. március 31-ével véget érő pénzügyi évre a Toyota. Ez 12 ezer milliárd magyar forintnak felel meg. A 2024-es pénzügyi évhez képest 12%-kal esett vissza a Toyota üzemi nyeresége.
Bár erre nyilván magadtól is rájöttél, a 12 ezer milliárd forint (29,8 milliárd euró, 30,8 milliárd dollár) felfoghatatlanul nagy összeg.
Az árverésen valaha értékesített, legdrágább autóért például három éve 135 millió eurót fizetett a szerencsés licitáló: ebből az autóból 220 darabot lehetne megvenni a Toyota várható üzemi nyereségéből, ami persze képtelenség, hiszen a Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupéból mindössze kettő darab készült.
Mondjuk máshogy. Ennyi pénzből vehetnél hét darab Virgnia osztályú atom-tengeralattjárót, az összes Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei gyermeket elküldhetnéd a világ legdrágább luxushajóútjára, vagy 2,7 hónapon keresztül fizethetnéd ki a teljes magyar lakosságnak a nettó átlagfizetést.
Az adózás utáni nettó bevételt 4,52 billió jenre (11 580 milliárd Ft) várják, ami 26,6%-kal több, mint a korábbi prognózis, de 7,3%-kal kevesebb, mint a 2024-es pénzügyi évben volt.
Az autógyártó teljes forgalma 47 billió jent, azaz 120 ezer milliárd forintot fog kitenni. Ez minimálisan több, mint az eredetileg prognosztizált 46 billiós, illetve az egy évvel korábbi, 45 billió jenes forgalom.
Ami a korábbi előrejelzésekhez képest nem változik, az a tervezett értékesítési darabszám (10,1 millió autó), azaz ugyanannyi eladott autóból nagyobb nyereségre számít a Toyota – ezt részben az árak módosítása, részben az értéklánc egészére vetített bevételek emelkedése eredményezi.
Ha tehát nagyon leegyszerűsítjük az egyenletet, minden eladott autón 1,19 millió forintnyi üzemi nyereséget és 1,147 millió adózás utáni hasznot realizál a cég.