A legnagyobb kockázat a Honda, a General Motors, a Nissan és a Stellantis-csoport amerikai értékesítéseit terheli abban az esetben, ha Donald Trump elnök kormánya végül teljes egészében kiveti a mexikói és a kanadai termékek importjára kilátásba helyezett 25 százalékos vámot ‒ áll a Fitch Ratings nemzetközi hitelminősítő helyzetértékelésében. A társaság szerint ennek oka, hogy ezeknek az óriásvállalatoknak a legmagasabb az amerikai értékesítés aránya a globális eladásain belül.
A Fitch számításai szerint a Ford, a Toyota, a Volkswagen és a Hyundai esetében közepes ez a kockázat, a Mercedes-Benz kitettsége pedig alacsony az amerikai importvámokkal szemben. A hitelminősítő adatai szerint a General Motors 711 ezer mexikói és 122 ezer kanadai gyártású autót adott el az amerikai piacon 2024-ben.
A Toyota csaknem 228 ezer mexikói és 464 ezer kanadai, a Honda 211 ezer mexikói és 348 ezer kanadai, a Stellantis 324 ezer mexikói és 154 ezer kanadai gyártású autót értékesített tavaly az Egyesült Államokban. A Mercedes-Benz ugyanakkor nem egészen 16 ezer autót exportált a múlt évben az amerikai piacra mexikói üzemeiből ‒ áll a Fitch összesítésében.