Immár négy exkluzív Michelin abroncs közül választhatnak a Porsche 911 GT3 RS-tulajdonosok. Ahogy a Pilot Sport Cup 2 R, a most bemutatott Pilot Sport S 5 is kifejezetten versenypályára született, ám míg az előző olyankor tündököl, amikor ideálisak a körülmények – azaz száraz és meleg az aszfalt –, az új gumi pont ennek az ellenkezője: elvileg hideg, nedves aszfalton remekel.
A Porsche és a Michelin 2022-ben látott hozzá az általuk kategóriateremtőnek tekintett új abroncs fejlesztéséhez. Az egyik legfontosabb cél a felúszási (aquaplaning) jellemzők optimalizálása volt. A futófelületen négy nagy méretű, kifejezetten mély (7,4 mm) hosszanti árok fut végig, amelyek a szokásosnál nagyobb mennyiségű vizet tudnak kiszivattyúzni a kerék alól.
A gumikeverék is speciális, különösen nagy arányban kevertek bele szilikát, amely gyorsítja az abroncs felmelegedését. A fejlesztés a karkasz és a felfekvőfelület geometriájának optimalizálásával zárult.
Az új abroncs a Michelin fejlesztési központ saját tesztpályáján vizsgázott, ahol az abroncsgyártó tesztpilótája több mint 10 másodperccel futotta gyorsabban a mindössze 2,8 kilométeres kört, mint a Michelin Pilot Sport Cup 2 N0 abroncsokkal.
A Michelin Pilot Sport S 5 olyankor érzi magát a legjobban, ha a léghőmérséklet +5 °C és +15 °C között van, de szárazabb és melegebb körülmények között is jól teljesített, legalábbis a Nürburgringen és a portugáliai Portimãóban végzett teszteken.
Az új abroncs egyelőre csak a Porsche 911 GT3 RS-hez rendelhető, és ennélfogva két méretben – előre 275/35 ZR 20, hátra 335/30 ZR 21 – létezik. Az abroncs a Manthey-től vásárolható meg.
A 911 GT3 RS a legdurvább Porsche 911, amit még engedélyeznek közútra. Az 525 lóerős autó 3,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, vételára megközelíti a negyedmillió eurót. További részleteket az alábbi tesztünkben olvashatsz az autóról: