Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági szervezetek, az IIHS és az NHTSA statisztikái szerint az USA közútjain az elmúlt öt évben drámai mértékben nőtt a halálos balesetek aránya: jelenleg egymilliárd mérföldre (1,6 Mrd kilométer) 2,8 baleseti halál jut. Nem azonos persze az egyes típusok megoszlása ezen belül – vannak kockázatosabb és kevésbé veszélyeztetett járművek.
Kapásból azt mondanánk, a nagy teljesítményű sportautók okozzák a legtöbb halálos balesetet, és ez darabszámra vetítve talán így is van, ám ezekből az autókból viszonylag keveset adnak el, és viszonylag keveset is használják őket tulajdonosaik. A statisztikákban így is magasan szerepelnek, ám nem ezek uralják a mezőnyt, hanem – kapaszkodj meg! – az unalmas kisautók.

Chevrolet Corvette
Az iSeeCars.com a fent említett szervezetek adatait kielemezve arra jutott, hogy bár a modern autók tele vannak biztonsági és vezetőtámogató rendszerekkel, jellemzően gyorsabban vezetünk, és sokkal több minden tereli el a figyelmünket, mint korábban.

Mitsubishi Mirage
A kisautók részben méretükből adódóan veszélyeztetettek, hiszen kisebbek a gyűrődőzónák, és kisebb a tehetetlenségük is. A szakértők szerint azonban más oka is lehet kitettségüknek: beleolvadnak a forgalomba, és egyszerűen nem veszik őket észre az emberek.
A harmadik nagy csoportot a túlméretes szabadidőjárművek alkotják, ahol elsősorban a magas tömegközéppontból adódó borulékonyság okozhat problémát.

Porsche 911
A felmérés nem győzi hangsúlyozni, hogy ezek az autók egyébként jellemzően kiváló minősítést szereztek a törésbiztonsági vizsgálatokon, és rendelkeznek minden szükséges vezetőtámogató rendszerrel.
Ezekben az autókban halnak meg leggyakrabban az utasok (forrás: iSeeCars)
Modell | Kategória | Halálos baleset / 1,0 milliárd mérföld | Átlaghoz (2,8) képest | |
1 | Hyundai Venue | városi SUV | 13,9 | 4,9x |
2 | Chevrolet Corvette | sport | 13,6 | 4,8x |
3 | Mitsubishi Mirage | városi | 13,6 | 4,8x |
4 | Porsche 911 | sport | 13,2 | 4,6x |
5 | Honda CR-V Hybrid | kompakt SUV | 13,2 | 4,6x |
6 | Tesla Model Y | SUV | 10,6 | 3,7x |
7 | Mitsubishi Mirage G4 | városi szedán | 10,1 | 3,6x |
8 | Buick Encore GX | kis SUV | 9,8 | 3,4x |
9 | Kia Forte | kompakt | 8,1 | 2,9x |
10 | Buick Envision | kompakt SUV | 8,0 | 2,8x |
11 | Kia Soul | kis SUV | 7,3 | 2,6x |
12 | Toyota Corolla Hybrid | kompakt | 7,3 | 2,6x |
13 | Chevrolet Camaro | sport | 7,3 | 2,6x |
14 | Nissan Versa | kompakt | 7,2 | 2,5x |
15 | Kia K5 | középkat. | 7,1 | 2,5x |
16 | Kia Seltos | városi SUV | 6,8 | 2,4x |
17 | Ford Bronco | SUV | 6,6 | 2,3x |
18 | Ford Bronco Sport | SUV | 6,2 | 2,2x |
19 | Dodge Charger | sport | 6,1 | 2,1x |
20 | Toyota Prius | kompakt | 5,9 | 2,1x |
21 | Tesla Model S | kompakt SUV | 5,8 | 2,0x |
22 | Infiniti Q50 | középkat. | 5,8 | 2,0x |
23 | Toyota Venza | kompakt SUV | 5,6 | 2,0x |

Mitsubishi Mirage G4