Csaknem másfél éve annak, hogy a Kia bemutatta az EV4 Conceptet, egy radikális formavilágú elektromos szedánt. A szériaverzió február legvégén tartja világpremierjét, a dizájnról azonban már most elárult egy s mást a cég.
Az „ellentétek egysége” filozófiát követő formanyelv éles törésvonalakat kombinál lágyan megrajzolt tömegekkel, családi használatra optimalizált arányokat sportos részletekkel.
A Kia hivatalos szedánként és ferdehátúként aposztrofálja az EV4 két karosszériaváltozatát. Mi az egyiket inkább kupélimuzinnak, a másikat talán kombinak neveznénk, de nem is a címke a lényeg, hanem az, hogy a Kia továbbra sem simul bele a szokásos sablonokba, és amíg erre vevő a piac, addig mi is csak örülhetünk a bátor kísérletezésnek.
A B oszloptól előrefelé az EV4 ugyanazt a lapos, hegyes formátumot követi, ami az EV6-nál már működött. A lámpatestek azonban függőleges, nem vízszintes tájolásúak, ami magasabbnak, meredekebbnek láttatja az orrkialakítást.
A Kia EV4 Hatchback (nem inkább kombi?) kontúrját a mélyen húzódó gépházfedélből egészen a farig vezető vonal határozza meg. A tető légterelőben végződik, a kerékívek domborítása erőt sugároz, a 19 colos keréktárcsák speciális mintázata a Kia márkajelzés betűtípusát idézi. A tagolt felületű hátsó szárny alatt a karosszéria sarkaira rendezett, háromágú lámpatestek jelölik ki a jármű szélességét.
A Kia EV4 Sedan (amit mi kupénak mondanánk) fekete tetőoszlopai folytonossá teszik az üvegfelületet, a hátsó szélvédő szokatlanul laposan fut hátra a karosszériát lezáró, diszkrét kacsafarokig, a tetőkeretek hátsó sarkánál is találni egy-egy légterelő elemet. A keréktárcsák mindkét típusváltozaton azonosak.
Mindkét karosszériaváltozat elérhető lesz GT-Line kivitelben, ami szárny alakú első és hátsó lökhárítókkal és hármas tagolású keréktárcsákkal különbözteti meg magát az alapverzióktól.
A Kia EV4 világpremierjére február 27-én kerül sor, ugyanitt a márka más elektromos újdonságai: az EV2 kisautó-koncepció és a szériaérett PV5 furgon is bemutatkoznak majd.