75 ezer munkaóra, 18 ezer newtonméter, 1200 kg leszorítóerő, és ennek köszönhetően 3g-t meghaladó oldalgyorsulás – a BMW Vision Driving Experience (VDX) már azelőtt bámulatba ejti az embert, hogy megismernénk a részleteket.
A BMW nem győzi hangsúlyozni, hogy a tanulmányautóban felvonultatott műszaki megoldások – mindenekelőtt a hajtás és a fékrendszer korábban ismeretlen szintű integrálásra, ami villámgyors, finom és erős regeneratív fékhatást engedélyez, gyakorlatilag feleslegessé téve a mechanikus fékeket – megjelennek majd a Neue Klasse modellcsalád összes típusában.
De persze élvezetesebb az, ami az alábbi videóban 1 perc körül történik…
Mégis erős a gyanúnk, hogy lesz a technológiaátadásnak egy másik, magasabb szintje is, ahol a bődületes motor- és aerodinamikai teljesítmény nem csupán a komponensek szélsőséges mértékű tesztelését szolgálják, hanem az ügyfél örömét is – magyarul, hogy amit itt láttunk, az a leendő Neue Klasse M-modell (mai nevén BMW M3) előfutára.
Erre enged következtetni a kidolgozott műszerezettség mellett az, hogy az autóba hátsó üléseket (méghozzá integrált, karbonhéjas szerkezeteket) szereltek, vagy az, hogy álcafóliával láttak el egy olyan autót, amelyet elméletileg már szériaközeli változatában láthatott a világ.
A szériaváltozat hajtásláncát nyilván visszafogják a tesztprototípushoz képest, de az integrált hajtásvezérlés és a mechanikus fékek kiiktatása valószínűsíti, hogy a Neue Klasse Sedan leendő sportos csúcsmodelljében ugyanúgy négy villanymotor dolgozik majd, mint a VDX prototípusban – ez pontosabb és hatékonyabb nyomatékvektor-szabályozást, fokozott gyorsítóképességet, valamint intenzívebb fékenergia-visszanyerést tesz lehetővé, mint ha tengelyenként egy villanymotort alkalmaznának, aktív differenciálművön át kivezetve a kerekekhez az erőt.
A BMW Vision Driving Experience guruló laboratóriumról alábbi cikkünkben olvashatsz részletesen: