Jönnek a szoftveralapú autók, vagy legalábbis egyre több autógyártó gondolja, hogy a vásárlók azt szeretnék, hogy jöjjenek.

A Volvo március 5-én mutatja be az EX90 szabadidőjárművel rokon ES90-est, egy tisztán elektromos szedánt, amellyel kapcsolatban egyelőre sem a motorteljesítményt (alighanem az EX90-hez hasonló), sem a méreteket vagy a kényelmi szolgáltatásokat nem közölték.

Elárulták viszont, hogy az újonc az Nvidia kifejezetten autóipari felhasználásra tervezett számítástechnikai platformjának, a DRIVE AGX-nek a legújabb generációját: az Orin konfigurációt alkalmazza, méghozzá duplázva. Ez erősebbé és gyorsabbá teszi az EX90-esnél, amely egy Orin és egy előző generációs Xavier platformot kapott: az Orin ugyanis nyolcszor gyorsabban képes dolgozni a mesterségesintelligencia-alapú adatokkal. Számítási kapacitása 508 billió művelet másodpercenként. Ez lehetővé teszi, hogy a Volvo fokozatosan megnövelje mesterséges intelligenciájának gépi mély tanítását, 40 millióról 200 millióra növelve a tanítási paraméterek számát.

Jön minden idők legerősebb Volvója 9

Az a dudor a Volvo ES90 szélvédője felett egy lézeres radar, azaz lidar. Ezen kívül öt radar, nyolc kamera és tizenkettő ultrahangos érzékelő is lesz az autóban, valamint belekerül a vezetőt megértő rendszer

Az új technológia a jövőben minden elektromos Volvo modellen megjelenik, ami azt is jelenti, hogy ezek mind azonos szoftvert alkalmaznak, és kompatibilisek lesznek egymással. A szoftverfrissítések tehát az összes Volvóhoz egyformán alkalmazhatók lesznek, ami gyorsabbá és gazdaságosabbá teszi a járművek frissen tartását – ez ugyanis a szoftveralapú járművek legfontosabb ígérete: hogy idővel egyre okosabbak, fejlettebbek lesznek.

es90

A Volvo egyébként nem csak szoftveres fejlesztést készít elő: az új Nvidia platform bevezetésével visszahívja a már eladott EX90-eseket a márkaszervizekbe, és ingyen (mármint az ügyfél számára ingyen) lecseréli a bennük működő hardvert, hogy ugyanolyan okos legyen, mint az új szedán.