Jelenleg 60, de később akár 95 km/óra sebességig veszi át a vezetés minden feladatát a sofőrtől az az új technológia, amelyet most mutatott be a Stellantis. A cégcsoporthoz tartozik többek között az Alfa Romeo, Citroën,Fiat, Opel, Peugeot, Jeep is.
Amint az STLA AutoDrive 1.0 elnevezése is mutatja, ez a rendszer első verziója: egy teljes egészében házon belül fejlesztett önvezető rendszer, amelynél nem csak a kormányt lehet elengedni (2+ szint) de az utat sem kell bámulni menet közben.
A rendszer 60 km/óra sebességi határa jól jelzi, hogy városi, elővárosi ingázáshoz találták ki: amíg a dugóban várakozunk, vagy a csúcsforgalomban araszolunk, elolvashatjuk a leveleinket, megnézhetünk egy filmet, vagy csak kibámulhatunk az ablakon.
Az autó jelzi, ha a körülmények alkalmasak az AutoDrive aktiválására. Ekkor egy gombot megnyomva életre kelthető a rendszer, amely a gázt, a féket és a kormányt egyaránt kezeli, tartja a követési távolságot és a sebességet.
A rendszer szenzorait tisztító berendezéssel szerelték fel, így esőben, vagy a vizes útról felverődő latyakban is használható a technológia, ahogyan a sötét sem akadályozza a működését.
A rendszer olyankor is segít, ha teljes önvezetésre nincs mód: a 2 és 2+ típusú önvezetési funkció jóvoltából fejlett tempomat és kanyarkövető funkciók állnak rendelkezésre.
Az STLA AutoDrive átméretezhető, így bármilyen méretosztályban alkalmazható. Így hamarosan megkezdődhet a piaci bevezetése a világ számos pontján, különböző márkáknál. A rendszer folyamatos kapcsolatot tart a felhővel, egyrészt a frissítések miatt, másrészt a valós idejű információk lekérésére.
A technológia csak azokban az országokban használható, ahol az engedélyezett (Magyarország például ilyen), és a vezetőnek be kell tartania az egyéb szabályokat: be kell például csatolnia biztonsági övét, és nem hagyhatja el az ülését. Telefonálnia és alkoholt fogyasztania sem szabad, és minden pillanatban készen kell állnia arra, hogy visszavegye a vezetést.
A sebességhatár fent említett emelése csak egyike a várható fejlesztéseknek: később modelltől függően akár terepen is használható lesz a technológia.
Képeinken a Stellantis STLA Large platformot alkalmazó egyik első modell: a tisztán elektromos Jeep Wagoneer S látható, amelyről az alábbi linkre kattintva olvashatsz részletesen: