Egy modern autó akár 30 ezer alkatrészből áll össze. Legyen bármilyen tökéletes a minőség-ellenőrzés, egy ilyen bonyolult szerkezetnél nem küszöbölhetők ki teljesen a tervezés, fejlesztés vagy gyártás során esetleg felmerülő hibák. Amikor egy ilyen malőrt azonosítanak, az autógyártók és/vagy beszállítóik a jogszabályok által meghatározott feltételek mellett visszahívási kampányt indítanak, azaz az érintett modelleket saját költségükön kijavítják. Az Európai Unió hétről hétre közzéteszi a legfrissebb visszahívások listáját, mi pedig megosztjuk ezt veletek. Ha az alábbiakból úgy gondolod, a járműved érintett lehet, vedd fel a kapcsolatot egy márkakereskedővel, aki elmondja, mi a teendőd.
Autóipari visszahívások 2025. 08. hét
CF MOTO 650MT / 700 CL-X Heritage
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2022. modellév
A sebességváltó tengelye a hegesztési varrat mentén megrepedhet, megakadályozva a sebességváltást.
Mercedes-Benz Actros
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2024.12.
Szoftverhiba miatt lefagyhat a nyomásszabályozó rendszer, ami mechanikus hibát eredményezhet. Extrém esetben a hajtókar eltörhet.
Mercedes-Benz C-osztály
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2021.06. – 2023.12.
A testkábel csavarjait nem megfelelő nyomatékkal húzták meg, a kábel lelazulhat. Ennek eredményeként megnőhet az elektromos ellenállás, a kábel túlmelegedhet és tüzet okozhat.
CF MOTO 300 NK
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2020. modellév
A befecskendezőszelep nem megfelelő tömítése üzemanyag-szivárgást, az pedig környezetszennyezést és – az aszfaltra jutva – balesetveszélyt okozhat.
Honda Civic szedán / Civic Type R / Civic E:HEV / ZR-V E:HEV / CR-V E:HEV / CR-V P:HEV
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2021.08. – 2024.08.
Használat közben kiszárad a kormánymű zsírzása, ami miatt folyamatosan változhat a kormányzási nyomaték. Ez a jármű irányíthatatlanná válását eredményezheti.
Takata légzsákhiba-visszahívások
A japán vállalat által gyártott légzsákok hajtóanyaga környezeti hatások eredményeként nem rendeltetésszerűen nyitja ki a légzsákokat, amelyek ezért vagy túl lassan, vagy túl gyorsan lépnek működésbe. Előbbi esetben elégtelen védelmet nyújtanak, utóbbiban fennáll a veszélye annak, hogy a légzsákház szilánkjait nagy sebességgel az utastérbe repíti a rendszer. Mindkét eshetőség súlyos sérüléseket vonhat maga után. A világ legnagyobb visszahívás-sorozata évek óta tart, és még mindig találnak új modellszériákat, amelyek érintettek. Legutóbb az alábbiakat:
BMW Alpina B3 Biturbo
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2008.01. – 2010.12.