Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézettel (KTI) a készülő új KRESZ keretében megteremti a mikromobilitási eszközök közlekedésére vonatkozó irányelveket és szabályokat.

Az egyik lépés a Mikromobilitási Munkacsoport létrehozása volt. A közlekedési tárca és a KTI által életre hívott együttműködés célja, hogy az elektromos mikromobilitási eszközök, különösen a rollerek és a kerékpárok technológiai fejlődésével és társadalmi elterjedésével folyamatosan lépést tartva, jól alkalmazható, gyakorlati javaslatokkal segítse az önkormányzati és az állami döntéshozókat annak érdekében, hogy az elektromos kerékpárok, rollerek és egyéb eszközök biztonságosan tudjanak részt venni a települések közlekedésben, utcai parkolásuk, tárolásuk szabályozottan és rendezetten történjen – közölte pénteki közleményében a közlekedési tárca.

A munkacsoport egy részletes, településtípusonként kidolgozott kézikönyv összeállításán dolgozik, amely segíti a helyi önkormányzatokat a mikromobilitás hatékony integrációjában. A kézikönyv külön ajánlásokat tartalmaz majd a főváros belső kerületeire, a külső kerületekre és az agglomerációra, a megyei jogú városokra, valamint a turisztikailag kiemelt helyszínekre. A munkacsoport külön figyelmet fordít a magántulajdonú és a megosztott mikromobilitási járművek kérdéskörére.

Az ÉKM és a KTI által életre hívott munkacsoport állandó tagjai között megtalálhatók a terület vezető hazai kutatói és mérnökei, a helyi önkormányzati döntéshozók, a Miniszterelnökség Aktív Magyarországért Felelős Államtitkársága, amely kormányzati szinten felel a kerékpározás fejlesztéséért, valamint a Jövő Mobilitása Szövetség, amely az iparági szereplőket képviseli.

A napokban újabb részletek szivárogtak ki az új KRESZ-ről, ezekről itt számoltunk be: