A Renault-csoport történetében rekordgyorsasággal: 16 hónap alatt fejlesztik ki azt az elektromos városi modellt (A-BEV), amellyel a Spring utódlásáról gondoskodik a Dacia.

A 2026 derekára ígért kisautó ugyanarra a műszaki alapra épül, mint a Renault Twingo, ami a várakozások szerint sokkal jobb paramétereket (motorteljesítmény, hatótávolság, töltési sebesség) ígér, mint amit a Spring fel tud mutatni.

Nem a versenyképesebb technika lesz az újonc egyetlen ütőkártyája: míg a Springet Kínából importálja a Dacia, az új modellt Európában fogják gyártani. A márkának négy országban is van gyártóbázisa az óvilágban, Románia mellett Franciaországban, Törökországban és Szlovéniában is készülnek Daciák; egyelőre nem tudni, melyik ad majd otthont az újoncnak, amely azonban vélhetően egy helyszínen készül majd a Twingóval.

A szintén elektromos Sanderót egy évvel megelőző kisautó minimálisan drágábbnak ígérkezik, mint a Spring – a Dacia 18 ezer eurót célzott meg, miközben a Spring alapverziója ma piactól függően 17 ezernél indul –, ez azonban a műszaki előrelépés fényében változatlanul jó ajánlatnak ígérkezik.

Magyarországon nem 17 ezer euróba kerül a Dacia Spring: a részleteket alább olvashatod: