Alig két hete számolt be a Vezess az új BYD Atto 2-ről részletesen, miután Spanyolországban kipróbáltuk az új modellt. Akkor még nem volt pontos ára a villanyautónak, hétfőn azonban közölte az importőr.
A modell Magyarországon egyelőre két kivitelben érhető el: az alapmodellnek tekinthető Active ára 12 390 000 forint, míg a még magasabb felszereltségű Boost változatért 13 220 000 forintot kell fizetni. Mint az importőr közölte, az autó március végéig elérhető, cégek számára kiírt állami elektromosautó-vásárlási támogatási programban 3,6 millió forintos támogatásra jogosult.
Ezzel az árral az Atto 2 lett a BYD legolcsóbb modellje Magyarországon, hiszen az eddigi „első” Dolphin 12,624 milliótól vásárolható meg. Nagy kérdés, hogy mennyi lesz az autó ára jövőre, hiszen egyelőre Kínából érkezik, így vámot is fizetnek utána. Ugyanakkor hamarosan hazánkban készül majd. A tervek szerint a Dolphin és az Atto 3 gyártása indul be 2025-ben Szegeden, majd ezekhez csatlakozik az Atto 2 később.
A padlólemezben integrált akkucsomaggal az akku kevesebb helyet foglal a BYD szerint, és a karosszéria torziós merevsége is jelentősen megnő
A padlólemezben integrált akkucsomaggal az akku kevesebb helyet foglal a BYD szerint, és a karosszéria torziós merevsége is jelentősen megnő
Fotó megosztása:
160 km/óra a végsebessége, de onnan is gyorsul tovább
160 km/óra a végsebessége, de onnan is gyorsul tovább
Fotó megosztása:
Hat légzsákkal érkezik az Atto 2, így vezetői, utasoldali, első és oldal-, illetve teljes hosszban védelmet nyújtó függönylégzsákok is szerepelnek benne
Hat légzsákkal érkezik az Atto 2, így vezetői, utasoldali, első és oldal-, illetve teljes hosszban védelmet nyújtó függönylégzsákok is szerepelnek benne
Fotó megosztása:
312 km a WLTP-szabvány szerinti hatótávolsága vegyes üzemben, érkezik majd egy ennél is nagyobb akkumulátoros 420 km hatótávolsággal
312 km a WLTP-szabvány szerinti hatótávolsága vegyes üzemben, érkezik majd egy ennél is nagyobb akkumulátoros 420 km hatótávolsággal
Fotó megosztása:
Komfortos a futómű, de kanyarban sem dől túlzottan
Komfortos a futómű, de kanyarban sem dől túlzottan
Fotó megosztása:
Lebegő tető, hullámzó övvonal, hangsúlyos küszöb jellemzi az autó oldalát
Lebegő tető, hullámzó övvonal, hangsúlyos küszöb jellemzi az autó oldalát
Fotó megosztása:
Alapkivitelként 11 kW-os váltakozó áramú fedélzeti töltőt kap az Atto 2, amellyel a teljesen üres akkut öt és fél óra alatt lehet 100%-ra tölteni
Alapkivitelként 11 kW-os váltakozó áramú fedélzeti töltőt kap az Atto 2, amellyel a teljesen üres akkut öt és fél óra alatt lehet 100%-ra tölteni
Fotó megosztása:
Végtelen jelet formáz a hátsó lámpák világítása
Végtelen jelet formáz a hátsó lámpák világítása
Fotó megosztása:
Alapáras a LED-es fényszóró
Alapáras a LED-es fényszóró
Fotó megosztása:
Minden változat 17 colos kereket kap. Elbírna nagyobbat is a kerékjárat
Minden változat 17 colos kereket kap. Elbírna nagyobbat is a kerékjárat
Fotó megosztása:
A rövid túlnyúlásoknak köszönhetően az első és hátsó terepszögei sem rosszak, kár, hogy nincs hozzá négykerék-hajtás, mert akkor valóban alkalmas lenne úttalan kalandokra
A rövid túlnyúlásoknak köszönhetően az első és hátsó terepszögei sem rosszak, kár, hogy nincs hozzá négykerék-hajtás, mert akkor valóban alkalmas lenne úttalan kalandokra
Fotó megosztása:
Keskeny és magas, innen látszik, hogy kisautónak született
Keskeny és magas, innen látszik, hogy kisautónak született
Fotó megosztása:
Februárban elindul az Atto 2 forgalmazása Magyarországon is
Februárban elindul az Atto 2 forgalmazása Magyarországon is
Fotó megosztása:
A Climbing Grey az alapszín az Atto 2-nél, opcionálisan pedig három árnyalat ‒ a képen látható Hiking Green, illetve Skiing White és Cosmos Black ‒ áll rendelkezésre
A Climbing Grey az alapszín az Atto 2-nél, opcionálisan pedig három árnyalat ‒ a képen látható Hiking Green, illetve Skiing White és Cosmos Black ‒ áll rendelkezésre
Fotó megosztása:
7,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára
7,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára
Fotó megosztása:
Kártyával vagy telefonnal is nyitható az autó, a tükörben lévő NFC szenzornak köszönhetően
Kártyával vagy telefonnal is nyitható az autó, a tükörben lévő NFC szenzornak köszönhetően
Fotó megosztása:
400 literes a csomagtartó, amelynek padlója két szinten rögzíthető
400 literes a csomagtartó, amelynek padlója két szinten rögzíthető
Fotó megosztása:
Az orrába beépített motor felett nincs csomagtartó rekesz
Az orrába beépített motor felett nincs csomagtartó rekesz
Fotó megosztása:
Az Atto 2 alapmodelljéhez olyan felszerelések járnak, mint a 17 colos alufelnik, a panoráma napfénytető, az intelligens távfénykapcsolás, az NFC-s nyitás, a bőrkárpitozás, 10,1 colos központi képernyő és tolatókamera. De ezeknél fontosabb, hogy a hőszivattyú is minden Atto 2-ben szerepel.
Ezen felül a Boost kivitel első ülésfűtést, kormányfűtést, elektromosan behajtható külső tükröket, első parkolóradart és 360 fokos panorámakamerát is kínál. Ebben a változatban a középkonzoli képernyő átlója 12,8 col, és jár a 15 W-os teljesítményű vezeték nélküli telefontöltő na meg a nyolc hangszórós hifi is.

Minden változat 17 colos kereket kap. Elbírna nagyobbat is a kerékjárat
Ezzel az árral az Atto 2 igencsak versenyképes, hiszen például a Peugeot e-2008 (136 LE, 46,3 kWh) indulóára 14 720 000 forint, a Fiat 600 E (156 LE, 54 kWh) 13 990 000 forintba kerül, a Hyundai Kona Electric (154 LE, 48,4 kW) 14 599 000 forintot kóstál.
Az Atto 2 4310 mm hosszú, 1830 mm széles és 1675 mm magas, így 145 mm-rel rövidebb és 45 mm-rel karcsúbb, mint az ATTO 3, és mindössze 2 centivel hosszabb, mint a márka ferdehátú ötajtósa, a Dolphin. Tengelytávolsága 2620 mm, ami viszont elmarad a Dolphin 2700 mm-es értékétől. Az Atto 2 csomagtartója 400 literes, a hátsó ülések lehajtásával a kapacitás 1340 literre növelhető.
A 12,8 colos képernyő uralja az egyébként hagyományos kialakítású műszerfalat
A 12,8 colos képernyő uralja az egyébként hagyományos kialakítású műszerfalat
Fotó megosztása:
Hagyományosnak mondható gombok kerültek a kormányra is
Hagyományosnak mondható gombok kerültek a kormányra is
Fotó megosztása:
Többféle USB és 12 V-os csatlakozó is rendelkezésre áll az áramfelvételhez
Többféle USB és 12 V-os csatlakozó is rendelkezésre áll az áramfelvételhez
Fotó megosztása:
A drágább változatban a hátsó utasok számára is osztott hangszórókat alkalmaznak, azaz alul a nagyobb középsugárzók, míg fejmagassághoz közelebb csipogók biztosítanak szebb zenei hangzást
A drágább változatban a hátsó utasok számára is osztott hangszórókat alkalmaznak, azaz alul a nagyobb középsugárzók, míg fejmagassághoz közelebb csipogók biztosítanak szebb zenei hangzást
Fotó megosztása:
Komfortosak az első ülések, az oldaltartása is rendben van, jó a műbőr tapintása is
Komfortosak az első ülések, az oldaltartása is rendben van, jó a műbőr tapintása is
Fotó megosztása:
A különféle formák miatt könnyen használhatók a váltó körüli gombok
A különféle formák miatt könnyen használhatók a váltó körüli gombok
Fotó megosztása:
Itt indul a motor
Itt indul a motor
Fotó megosztása:
10,1 colos a vezető előtti képernyő
10,1 colos a vezető előtti képernyő
Fotó megosztása:
Az Atto 2 fedélzeti rendszere a Spotify, a YouTube, a Zoom és az Amazon Music használatát is támogatja
Az Atto 2 fedélzeti rendszere a Spotify, a YouTube, a Zoom és az Amazon Music használatát is támogatja
Fotó megosztása:
A lábhely és a fejtér is nagy az Atto 2-ben, mindkettőből áldoznék a kényelmesebb üléspozíció érdekében
A lábhely és a fejtér is nagy az Atto 2-ben, mindkettőből áldoznék a kényelmesebb üléspozíció érdekében
Fotó megosztása:
Csendes suhanásra termett, de mutat életjeleket a kormányzás és a futómű
Csendes suhanásra termett, de mutat életjeleket a kormányzás és a futómű
Fotó megosztása:
A jobban felszerelt változatokba kerül vezeték nélküli töltő
A jobban felszerelt változatokba kerül vezeték nélküli töltő
Fotó megosztása:
Kis gombaként áll az irányváltó kar
Kis gombaként áll az irányváltó kar
Fotó megosztása:
Álló tájolással is használható a képernyő
Álló tájolással is használható a képernyő
Fotó megosztása:
A praktikumot javítja, hogy a kagylószerű első ülések háttámláján többféle méretű zsebeket alakítottak ki
A praktikumot javítja, hogy a kagylószerű első ülések háttámláján többféle méretű zsebeket alakítottak ki
Fotó megosztása:
Az Atto 2 villanymotorjának maximális teljesítménye 130 kW (177 LE), maximális nyomatéka 290 Nm. Ezzel az elsőkerék-hajtású autó 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 160 km/óra.
Jelenleg 45,1 kWh-s akkumulátorral kerül a kereskedésekbe, amellyel a WLTP-szabvány szerint legfeljebb 312 km-t tud maximum megtenni egy töltéssel vegyes használatban. A Vezess alábbi cikkéből kiderül, hogy milyen vezetni az autót:
Az év folyamán az Active és a Boost változat mellé érkezik a Comfort kivitel, amelynek akkumulátora és motorteljesítménye is nagyobbnak ígérkezik, hatótávolsága pedig elérheti a 420 km-t.