A szilárd elektrolitos akkumulátorok specialistája, az amerikai Factorial által szállított cellákat felhasználva, de saját, szabadalmaztatott megoldásait alkalmazva építette meg újszerű akkumulátorcsomagját a Mercedes-Benz hajtásláncfejlesztő leányvállalata, a Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP).
A négy évvel ezelőtt útjára indított együttműködés nyomán megszületett technológiát a sikeres laboratóriumi kísérletek után egy kismértékben módosított Mercedes EQS elektromos szedánba építették be, amely idén februártól közúton rója tesztkilométereit.
Az AMG akkumulátorát teszi újszerűvé, hogy az akkucellákban térfogatváltozás megy végbe – töltéskor kitágulnak, kisütéskor összemennek. Ezért a HPP pneumatikus működtetőket épített be az akkumulátorba, ami annak az élettartamát és a teljesítményét egyaránt növeli.
A fejlesztők azonos akkutömeg mellett akár 25 százalékos hatótávolság-növekedéssel számolnak; az EQS tesztjármű várakozásaik szerint több mint 1000 kilométert fog tudni megtenni egy feltöltéssel.