Április elején, a milánói divathéten tartja a Denza márka európai premierjét a BYD Auto, derül ki a cég által kiadott, rendkívül szűkszavú közleményből.

A Denza egy 2010-ben alapított kínai márka, amelyet fennállásának első tizenegy évében a Daimler (Mercedes-Benz) és a BYD Auto közösen menedzselt. Miután azonban nem hozta az elvárt számokat, a Daimler 2021-ben 50-ről 10 százalékra csökkentette tulajdonrészét, majd 2024 szeptemberében a fennmaradó 10%-ot is átadta a BYD-nek.

A Denza kifejezetten felsőbb kategóriás, hálózatról tölthető (plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos) járművekre szakosodott. Kínálata jelenleg egy szabadidőjárműből, egy szedán és sportkombi karosszériával kínált személyautóból, valamint egy buszlimuzinból áll. 2025 során érkezik még egy nagy méretű SUV, méghozzá három villanymotorral és egy benzinmotorral.

A DENZA N9 névre hallgató csúcsmodell négy erőforrásának teljesítménye együtt 832 kW, azaz 1132 LE, de nem tudni, ebből mennyi az, ami egyszerre rendelkezésre áll. A tisztán elektromos hatótávolság 165 kilométer a kínai szabvány szerint, ezt egy PHEV-körökben szokatlanul nagy, 47 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja.

A másik szabadidőjármű, az N7 jóval visszafogottabb jószág, hajtásképlettől függően 230 vagy 390 kW (310 / 520 LE) csúcsteljesítménnyel, 91,3 kWh kapacitású akkumulátorral, 700 km feletti hatótávval.

A márka európai bevezetéséről, a várható modellekről semmilyen információ nem áll rendelkezésre.