Miután a közelmúltban megtanultuk, hogy mostantól minden páratlan szám belső égésű, míg minden páros típusjelzés elektromos motorral szerelt modellcsaládot jelöl az Audi palettáján, a német cég visszakozott. Aki erről nem értesült, az azt hihette, hogy a ma bemutatott Audi A6 Avant tisztán elektromos modellként érkezik, de nem: klasszikus benzin- és dízelmotoros hajtásláncok várnak ránk.





Illetve nem, hiszen valamilyen szintű villamosítás itt is akad: ráadásul az Audi továbbfejlesztette mild hibrid rendszerét, amelyben a villanymotor 230 Nm-rel és 18 kW-tal (24 LE) támogatja a belső égésű motort, lassításkor akár 25 kW-tal tölt vissza az akkuba, és önmagában is tudja hajtani az autót. Belső égésű motorból jelenleg kettő van: a 2,0 literes dízel 204 lóerős, a 3.0 V6-os benzines 367 lóerős csúcsteljesítményre képes.
A futómű opcióként hátsókerék-kormányzással és adaptív légrugózással is felszerelhető, de már az alapkiépítés sem primitív: a kormánymű progresszív, fizikailag pedig merevebb a kapcsolat a kormánykerék és a kormányzott kerekek között. Az első tengely kerékdőlését módosították. Összességében közvetlenebb irányíthatóságot és pontosabb visszajelzést kap a vezető. A dinamizmust sportos hangolású hátsó Quattro differenciálmű fokozza.
A belső térben személyre szabható fények és kijelzők teremtenek egyedi hangulatot, van szabályozható panoráma napfénytető, van térhatású Bang & Olufsen audiorendszer az első fejtámlákba integrált hangszórókkal, van négyzónás klímaberendezés és van légminőségcsomag finomporszűrővel és ionizátorral.
Ne feledkezzünk meg a formavilágról sem, amelynek 0,25-ös Cw-értéke a legkedvezőbb az összes belső égésű motorral szerelt Audi kombi közül. Az új Audi A6 márciustól rendelhető Európa-szerte, az első autókat májusban adják át tulajdonosaiknak.
Az új kombi, számokban
Akárcsak az új Q5 és az új A5, a most bemutatott A6 Avant is a belső égésű motorokhoz kifejlesztett PPC (Premium Platform Combustion) padlólemezre épül.
A hatodik generációs A6 kombi 499 cm hosszú, 6 centivel hosszabb elődjénél. A tengelytáv 2927 mm (+3 mm), a karosszéria szélessége majdnem 188 cm.
A csomagtartó alaphelyzetben (hajtáslánctól függően) akár 503 literes, a három részre osztott üléstámlákat mind ledöntve 1534 literig bővíthető. A raktérpadló szélessége 1050 mm, opcióként térelválasztó és csomagrögzítő rendszerek is kérhetők. A csomagtérajtó kéz nélkül, motorosan nyitható.
Az alábbi videóban az Audi tervezői mesélnek az Audi A6 Avantról: