A tavaly ősszel bemutatott előtanulmány után bő félévvel, a tavasz utolsó napjaiban ismerhetjük meg az Alpine A390 végleges kivitelét. Ez azonban azt is jelenti, hogy az idén hetven éves márka első ötajtós, ötszemélyes típusa gyakorlatilag készen van, a fejlesztés a legvégső fázisában, a finomhangolásnál jár. A képeinken látható autó tehát formatervét és méreteit tekintve már nem fog változni.

46 fotó

Az autó az alsó-középkategória és a középkategória között helyezkedik el, 4615 mm-es hosszúságához 1885 mm-es szélesség társul, magassága 1532. Ez gigantikussá teszi az Alpine jelenlegi típusai: az A110 (4178 mm) és pláne az A290 (3990 mm) mellett, ugyanakkor az utóbbinál csak 12 mm-rel magasabb.  

Már végleges formájában tesztelik a családi sportautót 6

Az ötüléses A390 speciális, három villanymotoros hajtásláncot kap; ebből kettő a hátsó, egy pedig az első tengelyt hajtja, de az összkerékhajtás nem állandó, azaz az első tengely csak menetstabilizálási, kanyarvétel-támogatási célból kapcsolódik be a hajtásba.

Már végleges formájában tesztelik a családi sportautót 7

Ezzel együtt is helyénvalónak találta az Alpine, hogy Észak-Svédországban, havas-jeges környezetben vizsgálja a sportautó viselkedését; a fényképek alapján a tesztprogram nem volt unalmas. A mínusz 40°C-os hidegben ugyanakkor nem csak a hajtásláncot, hanem a tömítéseket, a fűtést, a párátlanítást, valamint az akkumulátor és a töltőrendszer működését is elellenőrizték.

Már végleges formájában tesztelik a családi sportautót 8

Az A390 nem átlagos szabadidőjármű: a választható üzemmódok közül a versenypálya (Track Mode) sem hiányzik, a fent említett, három villanymotoros konfiguráció pedig aktív nyomatékvektor-szabályozást tesz lehetővé.

Már végleges formájában tesztelik a családi sportautót 9

Az álcázás ellenére jól kivehető az orr fénykaraktere, amelyet a vízszintes LED-sávok alatti, világító háromszögek határoznak meg. Szintén nem csináltak titkot az aerodinamikai elemekből, az elülső légterelőből, az oldalsó légfüggönyökből vagy a hátsó légterelőből, ugyanakkor az orrburkolat mikro-perforációi értelemszerűen nem láthatók.

Már végleges formájában tesztelik a családi sportautót 10

A belső térben Nappa-bőrbe burkolt kormánykereket markol a sofőr, amelyről többek között a csúcsteljesítményt átmenetileg megnövelő előzés, valamint a regeneratív fékhatást erősítő visszatöltés funkciók is kapcsolhatók.