Ha megnyújtanak egy autót, azt rendszerint azért teszik, hogy több hely jusson az utasoknak. Ezért szokták a tengelytávot növelni, hiszen azzal közvetlenül a hátsó lábtérbe toldanak be. Egy modern villanyautónál azonban ez nem kivitelezhető, hiszen az integrált akkumulátor miatt nem lehet csak úgy szabdalni, toldozgatni a padlólemezt.

9 fotó

Ezzel a dilemmával kerültek szembe a Cadillac tervezői, amikor meg akarták építeni az Escalade IQ nagyobb verzióját. Az IQ az Escalade elektromos átirata, 760 lóerős csúcsteljesítménnyel, hét ülés esetén is 1000 literes csomagtartóval (650 hátul, 350 elöl). A tervezők 11,4 centiméterrel növelték a hátsó túlnyúlást, ami elvileg a csomagtartó kellett volna, hogy tágasabbá tegye, az azonban mindössze 17 literrel nőtt.

Ebben a kocsiban az a király, aki leghátul ül 6

Ez azért van, mert a harmadik üléssort is hátrébb csúsztatták, így itt a lábtér 112 mm-rel (igen, 11 centivel!) nőtt. A fejtér ugyanitt 2,5 centivel nőtt, ami szintén tekintélyes érték – igaz, ennek érdekében összesen 58 mm-rel nőtt az autó teljes magassága, hiszen a tető teljes ívét újrarajzolták.

A Cadillac Escalade IQL 5804 mm hosszú, a tükrökkel együtt 2390 mm széles (!!!), és 1991 mm magas. A tengelytáv, mint említettük, nem változott, de a 3459 mm személyautós léptékkel mérve eleve gigászi.

Ebben a kocsiban az a király, aki leghátul ül 7
Ebben a kocsiban az a király, aki leghátul ül 8
< Húzd >

A magasabban húzódó tetővonal és a szögletesebb far révén tetőig pakolva már jelentősebb a különbség a csomagtartók méretében: ha öten ülnek az autóban, az IQL-ben 2135 liternyi poggyászt vihetnek magukkal, míg a mezei IQ csomagtere ilyenkor 1957 literes. Ha a második sori üléseket is beáldozzuk, a csomagtartó 3372, illetve 3545 literes.

Az IQL többi paramétere megegyezik az IQ kivitelével: a 205 kWh kapacitású akkumulátor töltése 740 kilométerre elegendő, vontatni akár 3,3 tonnát tud, álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára, szóval 5 mp körüli idővel számolhatunk nulláról százra.

Ebben a kocsiban az a király, aki leghátul ül 9

Az extra férőhely egyébként nem is kerül olyan sokba: míg a normál IQ 127 ezer dollárnál indul az IQL kezdő ára 130 ezer, azaz a különbözet mindössze 1,1 millió forint körüli – nem is ezzel van a baj persze, hanem, hogy az a 130 ezer dollár bizony 47,7 millió forintnak felel meg, de ha Európában kapható volna, itt jóval többet kellene fizetni érte.

Ebben a kocsiban az a király, aki leghátul ül 10