Amikor a Ford 1998-ban nyugdíjazta az Escortot, sokan gyászolták a sikeres kompaktot. Aztán kiderült, hogy a helyébe lépő Focus nemcsak hogy képes felnőni a feladathoz, de maga is ikonná vált: a mai napig több mint 12 millió példányt adott el belőle a Ford, köztük olyan utánozhatatlan legendákat, mint az ST sportverzió vagy az RS utcai versenyautó.

Ez a szám azonban nem igazán fog már nőni, hiszen a vállalat idén novemberben végleg beszünteti a Focus gyártását. Erről hivatalosan tájékoztatták a sajtót, tehát szó sincs találgatásról.

A cég amerikai ügyfelei már évekkel ezelőtt megélték azt a gyászt, amit most Európa érezhet – még a Ford sem tagadja, hogy volna kereslet a Focusra, épp csak a vállalat hosszú távú ambícióiban nincs helye egy ilyen átlagos, hétköznapi autónak. 

Helyettük csupa szabadidőjármű (Puma, Kuga, Capri, Explorer, Mustang Mach-e, Bronco) alkotja a személyautók kínálatát, amelyeket a cég nagyobb profittal tud értékesíteni.

2024-ben, amikor már egyáltalán nem lehetett kapni a Fiestát, a Ford 17 százalékkal kevesebb autót adott el Európában, mint egy évvel korábban.

Magyarországon mindenekelőtt használt autóként közkedvelt a Ford Focus, az abszolút legkeresettebb modellek között van a piacon. A használtautó.hu portálon jelenleg több mint 2100 Focust hirdetnek, a legolcsóbbat 300 ezer, a legdrágábbat 15,4 millió forintért.