„Természetes, hogy az egyik legrégebbi magyarországi autógyár együttműködik a legnagyobb magyarországi mérnökbázissal” – jelentette ki Charaf Hassan, a BME rektora abból az alkalomból, hogy a Magyar Suzuki Zrt. egy Vitarát adományozott az egyetemnek. A modellből nemrég készült el az egymilliomodik darab Esztergomban, az átadott darab teljesen új darab, közúton még nem járt.

Mint az egyetem honlapja bemutatja: a Suzuki a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar járműmérnökképzését támogatja az adománnyal, mely az autós szakirányok mellett a váztervező és a járműmechatronika szakirány képzéseibe is beépíthető modern oktatási eszközként. Az együttműködés magában rejti a logisztikai, gyártástechnológiai és járműtechnikai közös projektek lehetőségét is.

Ennyit fogyaszt a hibrid Vitara:

„A modern, tudásalapú gazdaságban a versenyképesség kulcsa az ipari szereplők és az egyetemek közti hatékony és támogató együttműködés” – mondta Kocsis József, a Suzuki operatív igazgatója az ünnepélyes átadón.

Kiemelte, hogy az átadott Vitara modell lehetővé teszi a hallgatóknak és a kutatóknak, hogy valós környezetben szerezzenek tapasztalatokat és hozzájáruljanak a jövő fejlesztéseihez. „Hiszünk abban, hogy a most átadott járművel olyan projektek és fejlesztések születhetnek, amelyek nemcsak a hazai autóipar, hanem a teljes nemzeti innovációs rendszer hosszú távú fenntarthatóságát és versenyképességét erősítik majd.”

A szakember kifejtette, ahhoz hogy versenyképesek maradjanak a változó piaci igények mellett, a termék-, a gyár és a gyártástechnológia fejlesztésén túl elengedhetetlen az egyetemekkel kialakított partnerség.

Charaf Hassan hozzátette, a Műegyetem köszöni az adományt, de még annál is nagyobb értéknek tekinti a partnerséget és azt, hogy „tanulunk egymástól, azaz ipari tapasztalatot hozunk be az egyetemre”.

Nemcsak Vitarából készült sokat Esztergomban a Suzuki, a Vezess korábbi cikkéből kiderül, hogyan is indult a gyártás és mi minden készült ott: