Több mint harmadával, 36,9 százalékkal esett tavaly a BMW adózott eredménye éves összevetésben. A 7,68 milliárd eurós eredmény megfelelt a piaci várakozásoknak részben a kínai és a németországi gyenge eladások miatt.

A prémium autógyártó számításai szerint az idén 5-7 százalékos lesz az autóipari ágazatban az árrés a tavalyi 6,3 százalék után. Ezzel párhuzamosan úgy véli, hogy fokozódik a kereskedelmi háború és éleződik a verseny legnagyobb piacán, Kínában.

A cég vezetése 4,32 euró osztalék kifizetését javasolja a tavalyi évről az egy évvel korábbi 6,02 euró után. A tavalyi bevétel 142,4 milliárd euró volt, 8,4 százalékkal kisebb a 2023-asnál.

A BMW bevételének legnagyobb része, 42,7 százaléka az európai piacról származott, a második helyen 32,7 százalékkal Ázsia, 22,4 százalékkal a harmadik helyen pedig Észak- és Dél-Amerika állt. A világ többi régiójából származott a cég bevételének a 2,2 százaléka.

Az eladott járműszám 2,45 millióra csökkent tavaly az előző évi 2,55 millióról. A világ országai közül továbbra is Kína a BMW legnagyobb piaca az összeladások 29,2 százalékával. A második helyen az Egyesült Államok állt 16,3 százalékkal, a harmadik helyen pedig Németország 10,8 százalékkal.

Nem a BMW volt az egyetlen német gyártó, mely tavaly gyengébb évet zárt. Sokat csökkent a Volkswagen nyeresége is – a wolfsburgiak 2024-es évéről itt számolt be a Vezess: