A frissen bevezetett F Sport modellváltozat átdolgozott lökhárítóitól, extra légterelő elemeitől és a légörvénylést csökkentő betétekkel szerelt, 20 colos keréktárcsáitól eltekintve ránézésre nehéz megmondani, hogy modellfrissítésen esett át a Lexus RZ – az meg pláne, hogy milyen alapvetőek a változások.

Bár nem látszik, mindene új ennek az autónak 1
Bár nem látszik, mindene új ennek az autónak 2
< Húzd >

 

Kezdjük a hajtásláncnál, amely az eddigi kettő helyett három teljesítményszinten választható. Továbbra is létezik elsőkerék-hajtású, egymotoros variáns, de ennek teljesítménye 150 helyett 167 kW (204 helyett 227 LE).

48 fotó

A kétmotoros verzió kombinált teljesítménye eddig 230 kW volt, mostantól 280 kW (313 helyett 380 LE), a vadonatúj csúcsváltozat pedig 300 kW-ot, 408 lóerőt ad le. Érdekesség, hogy a két összkerékhajtású modell (RZ 500e és RZ 550e F Sport) ugyanazokat a 167 kW-os villanymotorokat alkalmazza elöl és hátul, a vezérlés azonban eltérő a két esetben – és egyik modellnél sem kapjuk meg soha az elméleti maximális 334 kW (454 LE) teljesítményt.

Bár nem látszik, mindene új ennek az autónak 8

Ennek a speciális Direct4 összkerékhajtási rendszer az oka, amely a korábbinál sokkal nagyobb tartományban tudja variálni a teljesítmény-eloszlást: egyenesben gyorsítva legalább 40, de akár 100 százalékban a hátsó kerekek hajtottak; kanyarban 20-100% az össznyomaték hátulra vihető része. Korábban legfeljebb 20:80 arányban tudta megosztani az erőt a Direct4 rendszer, azaz az első kerék mindig hajtott maradt; az erősebb villanymotorral erre már nincs mindig szükség.

Bár nem látszik, mindene új ennek az autónak 9

Az RZ550e 4,4 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, az RZ500e 4,6 másodperc, az RZ350e 7,5 másodperc alatt teljesíti ugyanezt. Cserébe az utóbbi a legtakarékosabb: akár 575 kilométert meg tud tenni egy feltöltéssel, míg a középső modell 500-at, a csúcsverzió 450 kilométert tud.

Bár nem látszik, mindene új ennek az autónak 10

Az 550e F Sport különlegessége a szimulált manuális sebességváltó, az Interactive Manual Drive, melyhez szintetizált, változó frekvenciájú motorhangok, valamint fordulatszám-határolás is társulnak.  Az F Sport ezen kívül módosított hangolású lengéscsillapítókat is kapott, ahogy egyébként az összes modellváltozat futóművét áthangolták a nagyobb akkumulátorból adódó tömegegyensúly-változás miatt.

Bár nem látszik, mindene új ennek az autónak 11

Ennél nagyobb jelentőségű a végre megvalósuló steer-by-wire kormánymű, amely teljes mértékben nélkülözi a mechanikus kapcsolatot a kormánykerék és a kormányzott első kerekek között. Mindkét irányban 200-200 fokban forgatható el a kormánykerék (illetve kormány-téglalap), a vezetési élményhez szükséges visszajelzést villanymotorok biztosítják.

Bár nem látszik, mindene új ennek az autónak 12
Bár nem látszik, mindene új ennek az autónak 13
< Húzd >

A modellfrissítéshez kapcsolódva jó néhány mezőt átírtak a műszaki táblázatban: váltóáramról immár akár 22 kW-tal is tud tölteni a fedélzeti töltő, vontatni pedig a korábbi kétszeresét, másfél tonnát lehet.

Az utastérben újrahasznosított anyagokat tartalmazó kárpitok, valamint többszínű, animált hangulatvilágítás jelent meg – ez utóbbi szintén újdonság, amely a napfény és az árnyékok vándorlását hivatott belopni az utastérbe.

Bár nem látszik, mindene új ennek az autónak 14

A napfénytető mostantól elsötétedik, ha szeretnénk,  a hang- és rezgéscsillapítást széles körűen fejlesztették.

A megújult Lexus RZ idén ősztől kapható Európában.

Kattints ide, ha videón is megnéznéd az autó vadonatúj és továbbfejlesztett technológiáit!