Citroën Ami és rokonai a Stellantis-családban, Renault Mobilize Duo, XEV Yoyo és a többiek: Európában létező piac az elektromos mikroautóké, ha óriásinak nem is mondanánk: tavaly 27 ezer ilyen törpét adtak el a kontinensen, de tíz év múlva akár háromszor ennyi is gazdára találhat.

Nem érdemes tehát az autógyártóknak minden erőforrásukat erre a szegmensre összpontosítaniuk, ugyanakkor az sem biztos, hogy jól teszik, ha kimaradnak a picurok harcából. A Toyota, amelynek korábbról volt már tapasztalata ilyen pöttöm elektromos járművekkel – 2020 és 2024 között Japánban forgalmazták a C+pod nevű furcsaságot –, most bemutatta, hogyan képzelné el a belépést a szegmensbe.

Ingyen autózhatsz a legkisebb Toyotával 45

Az FT-Me elnevezése (az FT a Future Toyota rövidítése) egyértelművé teszi, hogy csak tanulmányautóról van szó, a márka friss dizájnirányzatába azonban akár még bele is férhet egy ilyen merészen geometrikus formaterv – a Toyota szerint bukósisakot formáz a sziluett.

A műfaj játékszabályai szerint 2,5 méternél rövidebb, kétüléses autóból akár három is elfér egy szabványos parkolóhelyen. A piactól függően akár 14 éves kortól vezethető autócska a Toyota szerint gyakorlatilag akadálytalan körkörös kitekintést biztosít vezetője számára, az ajtókat nyitni és a járművet elindítani okostelefonnal lehet.

Ingyen autózhatsz a legkisebb Toyotával 46

Az elsődleges kezelőszerveket mind a kormányra helyezték át, azaz pedálok nélkül vezethető a jármű – ez egyrészt a helykínálatot optimalizálja, másrészt mozgássérültek, kerekesszékesek számára is érdekessé teszi.

Mivel ezeknek a járműveknek a lényege az emissziómentes városi közlekedés, a felhasznált anyagok jelentős része újrahasznosításból származik, és maga is újrahasznosítható; az FT-Me szénlábnyoma elvileg tizede egy mai városi autóénak. Ebben benne van az is, hogy a parányi jármű harmadannyi energiával elgurulgat, mint az átlagos villanyautók.

Ingyen autózhatsz a legkisebb Toyotával 47

Ráadásul – és itt jön a Toyota nagy ötlete – napelemeket szereltek a tetőlemezre, amivel megfelelő körülmények között egyetlen nap akár 20-30 kilométerre elegendő energia tölthető az akkuba. Akinek ennyi elegendő, az ingyen autózhat a pöttöm Toyotával.

Mármint akkor, ha tényleg gyártásba kerül. Erről egyelőre nincsenek információk, de mivel a Toyota már azt is bemutatta, hogyan hasznosítható teherszállítóként a jármű, jók az esélyek arra, hogy idővel megvásárolható lesz – vagy még inkább bérelhető a különböző autómegosztó cégeken vagy a Toyota Kinto szolgáltatásán keresztül.

 

a videó a hirdetés után indul
0 seconds of 57 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Next Up
Toyotaft-mevideo2-long
00:51
00:00
00:57
00:57